Gå til innhold

Muskelsmerter og stiv rygg

Anbefalte innlegg

Er ei jente på 35 år har 3 barn i alderen 1-6 år, har etter fødselen til mitt siste barn (tatt med keisersnitt) fått ryggsmerter i korsryggen. Smertene er spessielt fremtredene om natten og morgen, føler at jeg aldri sover skikkelig. Smertene blir enda sterkere når jeg driver med tungt fysisk arbeid. I tillegg følger jeg hver morgen at jeg er hoven i både fingre og bein, dette avtar noe utover dagen. Følger at musklene i armene og beina er for korte, og føler en stikkende smerte i ankelledd, under kne samt i albue og nakken. Har i samme periode opplevd at mine øyne har blitt veldig følsomme, reagerer stort sett på all mulig dagkrem hvis den kommer i nærhet av øynene. Har ikke hatt dette problemet tidliger. Føler i tillegg at jeg går med et stramt belte om livet, og avføringen min er storsett veldig løs. Har tidligere hatt kun hard avføring. Har dere noen anelse om hva som kan feile meg, føler at jeg aldri har overskudd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256346-muskelsmerter-og-stiv-rygg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du bør be om en grundig helsesjekk hos fastlegen din. Stoffskifte, blodsukker, jernlager etc. bør undersøkes. En rygg-undersøkelse bør også gjøres. Kanskje kan du bli henvist til en fysioterapeut som kan undersøke og behandle ryggplagene. Trening i et slynge-apparat, såkalt SET vil være gunstig for deg; de fleste fysioterapeuter har dette. Øyeplagene kan skyldes tørre øyne. prøv en periode og anvend kunstig tårevæske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...