Nervøs, 24 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hei, jeg er en jente på 24 som har vært plaget av ekstraslag de siste månedene. Har tatt holter-test som viste 84 supraventrikulære ekstraslag og ett ventrikulært ekstraslag. Fikk beskjed av legen at det var innenfor normalen. Er veldig bekymret for dette ventrikulære slaget, har hørt at de er farlige. Det som også bekymrer meg er at jeg på andre dager har føltes som at jeg får flere ekstraslag på rad.Hvis disse er ventrikulære er dette farlig da? Kjente ikke noe særlig til plagene når jeg gikk med ekg. Går der an å kjenne forskjell på ventrikulære og supraventrikulære ekstraslag? Er det vanlig å ha ventrikulære ekstraslag? Har også en bliyd som jeg utredes for. Ikke funnet noe på ekko, men sendt videre for å undersøkes mer, kanskje med ekko ned spiserøret. Jeg får disse ekstraslagene gjerne når jeg drikker cola, bøyer meg ned, etter mat osv. Men har også fått det noen ganger etter at jeg har gått opp en trapp, når pulsen er på vei nedover igjen dog. Jeg er relativt utrent. Hva tror du om disse funnene og symptomene? Er det noen sammmenheng mellom ekstraslag og bilyd? Mvh, meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256374-ventrikul%C3%A6rt-ekstraslag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.