Gjest silsa Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 når er det naturlig å gå til en gynekolog? jeg er 19 år, ingen fast partner (heller ikke noe en nattsopplegg), bruker ikke p-piller og ingen plager med underlivet. bør jeg likevel gå til gynekolog for bare å sjekke. min mor har hatt livmorskreft og måtte operere , er dette arvelig, og hvor stor sansynlighet er det for at jeg også kan få dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silsa Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 når er det naturlig å gå til en gynekolog? jeg er 19 år, ingen fast partner (heller ikke noe en nattsopplegg), bruker ikke p-piller og ingen plager med underlivet. bør jeg likevel gå til gynekolog for bare å sjekke. min mor har hatt livmorskreft og måtte operere , er dette arvelig, og hvor stor sansynlighet er det for at jeg også kan få dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-10349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silsa Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 når er det naturlig å gå til en gynekolog? jeg er 19 år, ingen fast partner (heller ikke noe en nattsopplegg), bruker ikke p-piller og ingen plager med underlivet. bør jeg likevel gå til gynekolog for bare å sjekke. min mor har hatt livmorskreft og måtte operere , er dette arvelig, og hvor stor sansynlighet er det for at jeg også kan få dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-11453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silsa Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 når er det naturlig å gå til en gynekolog? jeg er 19 år, ingen fast partner (heller ikke noe en nattsopplegg), bruker ikke p-piller og ingen plager med underlivet. bør jeg likevel gå til gynekolog for bare å sjekke. min mor har hatt livmorskreft og måtte operere , er dette arvelig, og hvor stor sansynlighet er det for at jeg også kan få dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-12557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silsa Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 når er det naturlig å gå til en gynekolog? jeg er 19 år, ingen fast partner (heller ikke noe en nattsopplegg), bruker ikke p-piller og ingen plager med underlivet. bør jeg likevel gå til gynekolog for bare å sjekke. min mor har hatt livmorskreft og måtte operere , er dette arvelig, og hvor stor sansynlighet er det for at jeg også kan få dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-13661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silsa Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 når er det naturlig å gå til en gynekolog? jeg er 19 år, ingen fast partner (heller ikke noe en nattsopplegg), bruker ikke p-piller og ingen plager med underlivet. bør jeg likevel gå til gynekolog for bare å sjekke. min mor har hatt livmorskreft og måtte operere , er dette arvelig, og hvor stor sansynlighet er det for at jeg også kan få dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-14765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silsa Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 når er det naturlig å gå til en gynekolog? jeg er 19 år, ingen fast partner (heller ikke noe en nattsopplegg), bruker ikke p-piller og ingen plager med underlivet. bør jeg likevel gå til gynekolog for bare å sjekke. min mor har hatt livmorskreft og måtte operere , er dette arvelig, og hvor stor sansynlighet er det for at jeg også kan få dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-15869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silsa Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 når er det naturlig å gå til en gynekolog? jeg er 19 år, ingen fast partner (heller ikke noe en nattsopplegg), bruker ikke p-piller og ingen plager med underlivet. bør jeg likevel gå til gynekolog for bare å sjekke. min mor har hatt livmorskreft og måtte operere , er dette arvelig, og hvor stor sansynlighet er det for at jeg også kan få dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-16973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silsa Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 når er det naturlig å gå til en gynekolog? jeg er 19 år, ingen fast partner (heller ikke noe en nattsopplegg), bruker ikke p-piller og ingen plager med underlivet. bør jeg likevel gå til gynekolog for bare å sjekke. min mor har hatt livmorskreft og måtte operere , er dette arvelig, og hvor stor sansynlighet er det for at jeg også kan få dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-18077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest silsa Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 når er det naturlig å gå til en gynekolog? jeg er 19 år, ingen fast partner (heller ikke noe en nattsopplegg), bruker ikke p-piller og ingen plager med underlivet. bør jeg likevel gå til gynekolog for bare å sjekke. min mor har hatt livmorskreft og måtte operere , er dette arvelig, og hvor stor sansynlighet er det for at jeg også kan få dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-19181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mette H Moen, gynekolog Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 Kreft på livmorhalsen er ikke arvelig, kreft i livmorslimhinnen kan i noen tilfeller være arvelig. Grunnen til å utføre gynekologisk undersøkelse hos unge kvinner er først og fremst for å avsløre chlamydia. Det er først aktuelt når man har begynt å ha samleie. Celleprøve fra livmorhalsen tar man fra 25 års alderen hvert 3.år. Ellers foretas undersøkelse ved unormale forhold som utflod eller uregelmessige blødninger eller smerter. Ved undersøkelsen føres et slankt instrument (et spekel) inn i skjeden og legen ser på livmorhalsen og tar evt., prøver. Så fører legen inn to fingre i skjeden og legger den andre hånden på magen og undersøker på denne måte livmoren og eggstokkene. Eggstokkene kan være litt ømme, ellers er undersøkelsen normalt ikke smertefull. Det kan være vanskelig å undersøke en kvinne som ikke har hatt samleie, og man får som regel veldig lite ut av en slik undersøkelse. Er det for å få p-piller, synes jeg at det er helt unødvendig. Har hun symptomer er det noe annet, da kan man meget forsiktig undersøke, f.eks. med en finger i skjeden og en i endetarmen Det betyr ikke noe om kvinnen har blødning, med mindre hun skal ha tatt en celleprøve.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-9304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mette H Moen, gynekolog Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 Kreft på livmorhalsen er ikke arvelig, kreft i livmorslimhinnen kan i noen tilfeller være arvelig. Grunnen til å utføre gynekologisk undersøkelse hos unge kvinner er først og fremst for å avsløre chlamydia. Det er først aktuelt når man har begynt å ha samleie. Celleprøve fra livmorhalsen tar man fra 25 års alderen hvert 3.år. Ellers foretas undersøkelse ved unormale forhold som utflod eller uregelmessige blødninger eller smerter. Ved undersøkelsen føres et slankt instrument (et spekel) inn i skjeden og legen ser på livmorhalsen og tar evt., prøver. Så fører legen inn to fingre i skjeden og legger den andre hånden på magen og undersøker på denne måte livmoren og eggstokkene. Eggstokkene kan være litt ømme, ellers er undersøkelsen normalt ikke smertefull. Det kan være vanskelig å undersøke en kvinne som ikke har hatt samleie, og man får som regel veldig lite ut av en slik undersøkelse. Er det for å få p-piller, synes jeg at det er helt unødvendig. Har hun symptomer er det noe annet, da kan man meget forsiktig undersøke, f.eks. med en finger i skjeden og en i endetarmen Det betyr ikke noe om kvinnen har blødning, med mindre hun skal ha tatt en celleprøve.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-10408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mette H Moen, gynekolog Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 Kreft på livmorhalsen er ikke arvelig, kreft i livmorslimhinnen kan i noen tilfeller være arvelig. Grunnen til å utføre gynekologisk undersøkelse hos unge kvinner er først og fremst for å avsløre chlamydia. Det er først aktuelt når man har begynt å ha samleie. Celleprøve fra livmorhalsen tar man fra 25 års alderen hvert 3.år. Ellers foretas undersøkelse ved unormale forhold som utflod eller uregelmessige blødninger eller smerter. Ved undersøkelsen føres et slankt instrument (et spekel) inn i skjeden og legen ser på livmorhalsen og tar evt., prøver. Så fører legen inn to fingre i skjeden og legger den andre hånden på magen og undersøker på denne måte livmoren og eggstokkene. Eggstokkene kan være litt ømme, ellers er undersøkelsen normalt ikke smertefull. Det kan være vanskelig å undersøke en kvinne som ikke har hatt samleie, og man får som regel veldig lite ut av en slik undersøkelse. Er det for å få p-piller, synes jeg at det er helt unødvendig. Har hun symptomer er det noe annet, da kan man meget forsiktig undersøke, f.eks. med en finger i skjeden og en i endetarmen Det betyr ikke noe om kvinnen har blødning, med mindre hun skal ha tatt en celleprøve.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-11512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mette H Moen, gynekolog Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 Kreft på livmorhalsen er ikke arvelig, kreft i livmorslimhinnen kan i noen tilfeller være arvelig. Grunnen til å utføre gynekologisk undersøkelse hos unge kvinner er først og fremst for å avsløre chlamydia. Det er først aktuelt når man har begynt å ha samleie. Celleprøve fra livmorhalsen tar man fra 25 års alderen hvert 3.år. Ellers foretas undersøkelse ved unormale forhold som utflod eller uregelmessige blødninger eller smerter. Ved undersøkelsen føres et slankt instrument (et spekel) inn i skjeden og legen ser på livmorhalsen og tar evt., prøver. Så fører legen inn to fingre i skjeden og legger den andre hånden på magen og undersøker på denne måte livmoren og eggstokkene. Eggstokkene kan være litt ømme, ellers er undersøkelsen normalt ikke smertefull. Det kan være vanskelig å undersøke en kvinne som ikke har hatt samleie, og man får som regel veldig lite ut av en slik undersøkelse. Er det for å få p-piller, synes jeg at det er helt unødvendig. Har hun symptomer er det noe annet, da kan man meget forsiktig undersøke, f.eks. med en finger i skjeden og en i endetarmen Det betyr ikke noe om kvinnen har blødning, med mindre hun skal ha tatt en celleprøve.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-12616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mette H Moen, gynekolog Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 Kreft på livmorhalsen er ikke arvelig, kreft i livmorslimhinnen kan i noen tilfeller være arvelig. Grunnen til å utføre gynekologisk undersøkelse hos unge kvinner er først og fremst for å avsløre chlamydia. Det er først aktuelt når man har begynt å ha samleie. Celleprøve fra livmorhalsen tar man fra 25 års alderen hvert 3.år. Ellers foretas undersøkelse ved unormale forhold som utflod eller uregelmessige blødninger eller smerter. Ved undersøkelsen føres et slankt instrument (et spekel) inn i skjeden og legen ser på livmorhalsen og tar evt., prøver. Så fører legen inn to fingre i skjeden og legger den andre hånden på magen og undersøker på denne måte livmoren og eggstokkene. Eggstokkene kan være litt ømme, ellers er undersøkelsen normalt ikke smertefull. Det kan være vanskelig å undersøke en kvinne som ikke har hatt samleie, og man får som regel veldig lite ut av en slik undersøkelse. Er det for å få p-piller, synes jeg at det er helt unødvendig. Har hun symptomer er det noe annet, da kan man meget forsiktig undersøke, f.eks. med en finger i skjeden og en i endetarmen Det betyr ikke noe om kvinnen har blødning, med mindre hun skal ha tatt en celleprøve.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-13720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mette H Moen, gynekolog Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 Kreft på livmorhalsen er ikke arvelig, kreft i livmorslimhinnen kan i noen tilfeller være arvelig. Grunnen til å utføre gynekologisk undersøkelse hos unge kvinner er først og fremst for å avsløre chlamydia. Det er først aktuelt når man har begynt å ha samleie. Celleprøve fra livmorhalsen tar man fra 25 års alderen hvert 3.år. Ellers foretas undersøkelse ved unormale forhold som utflod eller uregelmessige blødninger eller smerter. Ved undersøkelsen føres et slankt instrument (et spekel) inn i skjeden og legen ser på livmorhalsen og tar evt., prøver. Så fører legen inn to fingre i skjeden og legger den andre hånden på magen og undersøker på denne måte livmoren og eggstokkene. Eggstokkene kan være litt ømme, ellers er undersøkelsen normalt ikke smertefull. Det kan være vanskelig å undersøke en kvinne som ikke har hatt samleie, og man får som regel veldig lite ut av en slik undersøkelse. Er det for å få p-piller, synes jeg at det er helt unødvendig. Har hun symptomer er det noe annet, da kan man meget forsiktig undersøke, f.eks. med en finger i skjeden og en i endetarmen Det betyr ikke noe om kvinnen har blødning, med mindre hun skal ha tatt en celleprøve.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-14824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mette H Moen, gynekolog Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 Kreft på livmorhalsen er ikke arvelig, kreft i livmorslimhinnen kan i noen tilfeller være arvelig. Grunnen til å utføre gynekologisk undersøkelse hos unge kvinner er først og fremst for å avsløre chlamydia. Det er først aktuelt når man har begynt å ha samleie. Celleprøve fra livmorhalsen tar man fra 25 års alderen hvert 3.år. Ellers foretas undersøkelse ved unormale forhold som utflod eller uregelmessige blødninger eller smerter. Ved undersøkelsen føres et slankt instrument (et spekel) inn i skjeden og legen ser på livmorhalsen og tar evt., prøver. Så fører legen inn to fingre i skjeden og legger den andre hånden på magen og undersøker på denne måte livmoren og eggstokkene. Eggstokkene kan være litt ømme, ellers er undersøkelsen normalt ikke smertefull. Det kan være vanskelig å undersøke en kvinne som ikke har hatt samleie, og man får som regel veldig lite ut av en slik undersøkelse. Er det for å få p-piller, synes jeg at det er helt unødvendig. Har hun symptomer er det noe annet, da kan man meget forsiktig undersøke, f.eks. med en finger i skjeden og en i endetarmen Det betyr ikke noe om kvinnen har blødning, med mindre hun skal ha tatt en celleprøve.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-15928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mette H Moen, gynekolog Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 Kreft på livmorhalsen er ikke arvelig, kreft i livmorslimhinnen kan i noen tilfeller være arvelig. Grunnen til å utføre gynekologisk undersøkelse hos unge kvinner er først og fremst for å avsløre chlamydia. Det er først aktuelt når man har begynt å ha samleie. Celleprøve fra livmorhalsen tar man fra 25 års alderen hvert 3.år. Ellers foretas undersøkelse ved unormale forhold som utflod eller uregelmessige blødninger eller smerter. Ved undersøkelsen føres et slankt instrument (et spekel) inn i skjeden og legen ser på livmorhalsen og tar evt., prøver. Så fører legen inn to fingre i skjeden og legger den andre hånden på magen og undersøker på denne måte livmoren og eggstokkene. Eggstokkene kan være litt ømme, ellers er undersøkelsen normalt ikke smertefull. Det kan være vanskelig å undersøke en kvinne som ikke har hatt samleie, og man får som regel veldig lite ut av en slik undersøkelse. Er det for å få p-piller, synes jeg at det er helt unødvendig. Har hun symptomer er det noe annet, da kan man meget forsiktig undersøke, f.eks. med en finger i skjeden og en i endetarmen Det betyr ikke noe om kvinnen har blødning, med mindre hun skal ha tatt en celleprøve.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-17032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mette H Moen, gynekolog Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 Kreft på livmorhalsen er ikke arvelig, kreft i livmorslimhinnen kan i noen tilfeller være arvelig. Grunnen til å utføre gynekologisk undersøkelse hos unge kvinner er først og fremst for å avsløre chlamydia. Det er først aktuelt når man har begynt å ha samleie. Celleprøve fra livmorhalsen tar man fra 25 års alderen hvert 3.år. Ellers foretas undersøkelse ved unormale forhold som utflod eller uregelmessige blødninger eller smerter. Ved undersøkelsen føres et slankt instrument (et spekel) inn i skjeden og legen ser på livmorhalsen og tar evt., prøver. Så fører legen inn to fingre i skjeden og legger den andre hånden på magen og undersøker på denne måte livmoren og eggstokkene. Eggstokkene kan være litt ømme, ellers er undersøkelsen normalt ikke smertefull. Det kan være vanskelig å undersøke en kvinne som ikke har hatt samleie, og man får som regel veldig lite ut av en slik undersøkelse. Er det for å få p-piller, synes jeg at det er helt unødvendig. Har hun symptomer er det noe annet, da kan man meget forsiktig undersøke, f.eks. med en finger i skjeden og en i endetarmen Det betyr ikke noe om kvinnen har blødning, med mindre hun skal ha tatt en celleprøve.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-18136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mette H Moen, gynekolog Skrevet 18. august 2000 Del Skrevet 18. august 2000 Kreft på livmorhalsen er ikke arvelig, kreft i livmorslimhinnen kan i noen tilfeller være arvelig. Grunnen til å utføre gynekologisk undersøkelse hos unge kvinner er først og fremst for å avsløre chlamydia. Det er først aktuelt når man har begynt å ha samleie. Celleprøve fra livmorhalsen tar man fra 25 års alderen hvert 3.år. Ellers foretas undersøkelse ved unormale forhold som utflod eller uregelmessige blødninger eller smerter. Ved undersøkelsen føres et slankt instrument (et spekel) inn i skjeden og legen ser på livmorhalsen og tar evt., prøver. Så fører legen inn to fingre i skjeden og legger den andre hånden på magen og undersøker på denne måte livmoren og eggstokkene. Eggstokkene kan være litt ømme, ellers er undersøkelsen normalt ikke smertefull. Det kan være vanskelig å undersøke en kvinne som ikke har hatt samleie, og man får som regel veldig lite ut av en slik undersøkelse. Er det for å få p-piller, synes jeg at det er helt unødvendig. Har hun symptomer er det noe annet, da kan man meget forsiktig undersøke, f.eks. med en finger i skjeden og en i endetarmen Det betyr ikke noe om kvinnen har blødning, med mindre hun skal ha tatt en celleprøve.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2564-g%C3%A5-til-gynekolog/#findComment-19240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.