enbarnsmor 25 år Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Hei! Jeg er en jente på 25 år. Jeg hadde mensen for to uker siden, men har etter dette hatt blodtilblandet utflod og mensensmerter. Fjernet min kobberspiral for 1 1/2 mnd siden. Det er litt friskt blod og litt gammelt brunt. Hadde sterke menssmerter forrige mens, som jeg ikke har hatt tidligere. Er ikke lenge siden jeg hadde UL av livmor o.l og celleprøve av livmorhals, alt var da fint. Kan det være en spontanabort på vei? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256420-bl%C3%B8dning-etter-menstruasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det er uvanlig at det blir tull med blødninger og at det kommer smerter etter at man fjerner en spiral. Bruker du annen prevensjon eller forsøker du å bli gravid? Du bør ta en graviditetstest. I verste fall kan det være graviditet utenfor livmoren. Hvis testen er negativ og smerter og blødning avtar, kan du se det an. Øker smertene eller blødningen bør du søke lege. Vennlig hilsen mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256420-bl%C3%B8dning-etter-menstruasjon/#findComment-2043985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
enbarnsmor 25 år Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Det er uvanlig at det blir tull med blødninger og at det kommer smerter etter at man fjerner en spiral. Bruker du annen prevensjon eller forsøker du å bli gravid? Du bør ta en graviditetstest. I verste fall kan det være graviditet utenfor livmoren. Hvis testen er negativ og smerter og blødning avtar, kan du se det an. Øker smertene eller blødningen bør du søke lege. Vennlig hilsen mette H Moen Hei! Jeg har nå vært hos gynokolog og tatt en innvendig UL. Hun kunne ikke se noe unormalt i livmor eller eggstokker. Har tatt en graviditetstest som var negativ. Bruker ikke annen prevangsjon,prøver å bli gravid. Var hos gynokologen på mandag,fikk da en medisinsk utskrapning(provera). Blødningen økte på fra tirsdags morgning, og jeg startet med kuren tirs. ettermiddag. Blør fortsatt mye(som en vanlig menstruasjon). Ringte gynokologen igjen i dag, hun sa jeg skulle ta kuren ut og se om blødningen avtok etterhvert. Når jeg trykker inn et spesielt sted rett over symfysen gjør det vondt, og stråler opp mot høyre flanke. Føler båndet er noe større på høyre side enn venstre. Jeg synest det er skummelt å gå med dette over lengre tid. Er selv sykepleier, og ser en del på jobb, tenker derfor det værste. Har du noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256420-bl%C3%B8dning-etter-menstruasjon/#findComment-2044829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hei! Jeg har nå vært hos gynokolog og tatt en innvendig UL. Hun kunne ikke se noe unormalt i livmor eller eggstokker. Har tatt en graviditetstest som var negativ. Bruker ikke annen prevangsjon,prøver å bli gravid. Var hos gynokologen på mandag,fikk da en medisinsk utskrapning(provera). Blødningen økte på fra tirsdags morgning, og jeg startet med kuren tirs. ettermiddag. Blør fortsatt mye(som en vanlig menstruasjon). Ringte gynokologen igjen i dag, hun sa jeg skulle ta kuren ut og se om blødningen avtok etterhvert. Når jeg trykker inn et spesielt sted rett over symfysen gjør det vondt, og stråler opp mot høyre flanke. Føler båndet er noe større på høyre side enn venstre. Jeg synest det er skummelt å gå med dette over lengre tid. Er selv sykepleier, og ser en del på jobb, tenker derfor det værste. Har du noen råd? Mon ikke du kan ha hatt en tidlig abort? Jeg synes ikke du skal bekymre deg for ømheten, det er ikke tegn på noe ’skummelt’. Du har vært grundig utredet, er ikke gravid, og har fått hormonbehandling. Du har sikkert fått opplyst at det vil komme en blødning når du stopper med provera. Da kommer du forhåpentlig i rute igjen. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256420-bl%C3%B8dning-etter-menstruasjon/#findComment-2052401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.