Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Eg har vanlegvis migrene to-tre gonger i månaden, oftast i samband med mens og eggløysing. Vanlegvis hjelper Immigran godt, og eg er heller ikkje blant dei som har det verst, sjølv om anfalla kan variera i intensitet og lengde.

Men: Denne gongen vil det ikkje gje seg! Har hatt migrene samanhengjande no i seks dagar, og medisinen hjelper ikkje. Er det nokon som har gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256450-n%C3%A5r-det-ikkje-g%C3%A5r-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...
jeia1365380317

Om du har tatt to medisiner bør du ikke ta mer. Legg deg i sengen og hvil til du er god. Drikk nok vann! Det er det eneste som nytter..... Det går nok over snart; ellers kontakter du lege.

Åssen klarer du å sitte ved datan når du har #migrene#?

Når jeg har annfall, da må jeg ligge i mørke, uten et ord fra noen, ingen bevegelser uteno, når jeg må spy ! Jeg hadde iallefall ikke klart å skrive inn et inlegg her!!

Sikker på at du har migrene da, og ikke bare sterk hodepine?

Litt skeptisk jeg:)

Gjest har migrene

Når jeg har annfall, da må jeg ligge i mørke, uten et ord fra noen, ingen bevegelser uteno, når jeg må spy ! Jeg hadde iallefall ikke klart å skrive inn et inlegg her!!

Var det svaret til meg?

Jeg har migrene, ja! Det er det ingen tvil om.

Du bør stabilisere blodsukkeret ditt.

Har du spist godt, eller bare småspist fordi du er dårlig?

Du må tvinge deg selv til å få i deg mat som får justert blodsukkeret. Drikk farris, spis litt magnesium og finn ut om du har noen soppinfeksjoner.

Hold deg langt unna matvarer som inneholder "arginin", dette gjelder bl.a. kaffe, nøtter og sjokolade.

Prøv: Hvis du står oppreist og lar armene henge ned på siden, så tar du den ene hånden littegrann lengre ned (du blir stående litt skjevt) og finn et ømt punkt der med fingeren. Trykk noen ganger der, så kan du kanskje merke at det ikke er så intens migrene lengre? God bedring!

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest har migrene

Du bør stabilisere blodsukkeret ditt.

Har du spist godt, eller bare småspist fordi du er dårlig?

Du må tvinge deg selv til å få i deg mat som får justert blodsukkeret. Drikk farris, spis litt magnesium og finn ut om du har noen soppinfeksjoner.

Hold deg langt unna matvarer som inneholder "arginin", dette gjelder bl.a. kaffe, nøtter og sjokolade.

Hvordan får man stabilt blodsukker; ved å spise jevnlig?

• 3 måneder senere...

Prøv: Hvis du står oppreist og lar armene henge ned på siden, så tar du den ene hånden littegrann lengre ned (du blir stående litt skjevt) og finn et ømt punkt der med fingeren. Trykk noen ganger der, så kan du kanskje merke at det ikke er så intens migrene lengre? God bedring!

Bare litt nysgjerrig: Hvor er det ømme punktet? Jeg skjønte ikke helt hva du mente her. Forstår hvordan man skal stå, men ikke hvor det ømme punktet man skal trykke på er?

Greit å vite til neste gang gubben får migrene...

Det er ulike grader av migrene. Mannen min blir "bare" kvalm i tillegg til hodepinen, men spyr aldri når han har migrene. Kompisen hans spyr som bare det... Mannen min kunne fint ha klart å skrive et innlegg her inne, men han hadde nok kjapt lagt seg ned igjen for å sove.

Bare litt nysgjerrig: Hvor er det ømme punktet? Jeg skjønte ikke helt hva du mente her. Forstår hvordan man skal stå, men ikke hvor det ømme punktet man skal trykke på er?

Greit å vite til neste gang gubben får migrene...

Jøss en gammel tråd :) Punktet ligger like nedenfor der den lengste fingeren kommer når du står og holder hendene inntil lårene. Søk med pekefinger, punktet er ømt på de fleste, i allefall meg nesten hele tiden. Jeg har ikke migrene. Punktet har blitt brukt av flere jeg har tipset, og det hjelper faktisk.

Jøss en gammel tråd :) Punktet ligger like nedenfor der den lengste fingeren kommer når du står og holder hendene inntil lårene. Søk med pekefinger, punktet er ømt på de fleste, i allefall meg nesten hele tiden. Jeg har ikke migrene. Punktet har blitt brukt av flere jeg har tipset, og det hjelper faktisk.

Jeg ramla tilfeldigvis innom ;-)

Jøss, det var et ømt punkt der, ja! Skal bli spennende å se om det funker på gubben når han får migrene igjen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...