Gå til innhold

Hvor farlig er sjalusi?

Anbefalte innlegg

Gjest komme seg unna?

Dere som er, har vært, bruker å være sjalu:

Hva er det som får dere til å kontakte andre mennesker og beskylde dem for ting dere ikke har grunnlag for?

Bare lurer, er rimelig rystet over hva som går an. Jeg vil gjerne skjønne mer av hva som foregår inni hodene, og om det er slik at har man noe sånt etter seg så er det bare å gå i dekning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256573-hvor-farlig-er-sjalusi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg sjalu, så jeg er ikke den rette til å uttale meg, men tar sjangsen likevel.

En sjalu person lager historier i sitt eget hode som ikke henger på grep i det hele tatt. Det er rene fantasier og tankene spinner rundt dette. De ser for seg det verste og spinner videre til det blir en vannvittig historie rundt det.

Tankespinnet er så stort at de selv tror fullt og helt at det er slik det må være, de finner forklaringer på alt, selv det minste ting vil gi dem en bekreftelse på at de har rett.

Sjalusi kan være farlig, både rent fysisk og psykisk og ikke minst for et forhold. Det er svært ødeleggende for alle som er innvolvert. Det er kvelende og gir ofte sterkt innskrenkent bevegelsesfrihet.

Jeg hadde trukket meg langt unna en slik person, hadde ikke giddet å brukt tid på et slikt forhold. Det er vannvittig slitsom for begge parter.

Gjest komme seg unna?

Nå er ikke jeg sjalu, så jeg er ikke den rette til å uttale meg, men tar sjangsen likevel.

En sjalu person lager historier i sitt eget hode som ikke henger på grep i det hele tatt. Det er rene fantasier og tankene spinner rundt dette. De ser for seg det verste og spinner videre til det blir en vannvittig historie rundt det.

Tankespinnet er så stort at de selv tror fullt og helt at det er slik det må være, de finner forklaringer på alt, selv det minste ting vil gi dem en bekreftelse på at de har rett.

Sjalusi kan være farlig, både rent fysisk og psykisk og ikke minst for et forhold. Det er svært ødeleggende for alle som er innvolvert. Det er kvelende og gir ofte sterkt innskrenkent bevegelsesfrihet.

Jeg hadde trukket meg langt unna en slik person, hadde ikke giddet å brukt tid på et slikt forhold. Det er vannvittig slitsom for begge parter.

Hei.

Tusen takk for svar!

Jeg er ikke i et forhold til noen som er sjalu, men i kollokvie gruppen min, er det en mann med noe som viste seg å være en meget sjalu kone.

Jeg vil ikke inn i noe tull, og har funnet ut at det smarteste er å komme seg bort og finne seg en annen kollokvie gruppe.

Saken er nemlig den at vi er blitt gode venner, og det ser ikke ut til å være populært.

Jeg ble faktisk timelig skremt over hva sjalu folk får seg til å si og hvilken oppfatning de har av hva som er rett og galt.

Hva denne mannen har gjort tidligere som har fått henne til å flippe sånn som hun gjør aner jeg ikke, men det er jo ikke mitt problem.

Hei.

Tusen takk for svar!

Jeg er ikke i et forhold til noen som er sjalu, men i kollokvie gruppen min, er det en mann med noe som viste seg å være en meget sjalu kone.

Jeg vil ikke inn i noe tull, og har funnet ut at det smarteste er å komme seg bort og finne seg en annen kollokvie gruppe.

Saken er nemlig den at vi er blitt gode venner, og det ser ikke ut til å være populært.

Jeg ble faktisk timelig skremt over hva sjalu folk får seg til å si og hvilken oppfatning de har av hva som er rett og galt.

Hva denne mannen har gjort tidligere som har fått henne til å flippe sånn som hun gjør aner jeg ikke, men det er jo ikke mitt problem.

Sjalue personer er ikke rasjonelle og tenker ikke klart. De kan nok være det når de ikke føler sjalusi, men så fort den kommer snikende så mister de helt fatningen.

Det er nok like lurt å trekke seg unna, du kan få problemer du ikke skjønner en dritt av. Beskyldninger blir tatt helt ut i fra lufta og du blir stående der som et spørsmålstegn.

Ikke sikkert at mannen har gjort noe heller for at kona skal bli så sjalu. Hun kan bare være slik av natur.

Jeg hadde aldri i verden holdt ut med en slik person. Det er forferdelig slitsomt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...