Gå til innhold

Hva synest dere om språkbruken hans?

Anbefalte innlegg

Gjest mer konservativ

Samboeren min sitt språkbruk har forverret seg radikalt siden vi ble sammen. Han kaller meg hore, møkka kjerring, fitte når han er skikkelig sint på meg, skikkelig sint og skuffet.

Nå sier han disse tingene daglig, feks når han spiller play station og det ikke går som han han vil "fans fitte" "mother fucker" ol. Jeg har sagt at jeg blir lei meg når han kaller meg slikt, mange ganger men han sier han er så sint når han sier det og da mener han det. Og når det gjelder feks playstation spilingen eller når andre ting ikke går som han vil så sier han jo det ikke til meg.

Jeg mener alikevel ikke at det er akseptabelt, jeg kan si søren, faen ol om ting ikke får min vei, burde ikke det holde for han også?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256588-hva-synest-dere-om-spr%C3%A5kbruken-hans/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboeren min har aldri kalt meg noe slikt uansett hvor sint han har vært på meg. Og det hadde ikke vært aktuelt heller.

Om han plages med noe (f.eks i går da han skulle henge opp noe) kan det godt komme "Faen!", "Helvete!" og "Fitta faen!", og det plager meg ikke. Er ikke noe bedre selv.

Men hadde han kalt meg det, kunne han likså godt kunne begynt å se seg om etter ei annen fitte, for min hadde han ikke hatt tilgang til mer.

Sånt er selvsagt fullstendig uakseptabelt.

Ikke finn deg i det. Hvis han ikke er villig til å skjerpe seg, så finn deg en som vet å sette pris på deg, og som snakker til - og med - deg på en bedre måte - også når man blir sint.

Det kan gå en kule varmt her i heimen også når det krangles, da oftest meg som er mest hissig, men holder da et langt bedre nivå av språkbruk uansett.

Annonse

ylvali1365381015

Slutter meg til de andre her: Be ham ta seg grundig sammen!! Det er hverken kult eller akseptabelt å kalle sin kjære slike ting, selv han kanskje digger gangstarap og ser på

mtv... Herlighet, det høres infantilt ut, og må dessuten være sårende for deg. Jeg tror at den tonen og det språket man legger an overfor hverandre også kan prege holdningen og følesene over tid... Man blir gradvis preget av en stemning som skapes utifra hvordan man kommuniserer.

Og så lenge du er ukomfortabel med tonen han har overfor deg, er det ikke til å undres over at du kanskje også antar at han tenker like urespektable ting om deg. Det er jo logisk og menneskelig. Har du konfrontert ham med det? Hva ville han følt om du kalte ham hestkuk og dildo og slave og mannehore????

Nei, du må markere deg sterkere.

Og tar han det ikke alvorlig, kan du snu om på tingene, og gi ham eksempler der du kaller ham tilsvarende ting. Skjønner han det fremdeles ikke, hadde jeg sett meg om etter andre...

Lykke til! Jeg tror han bare er litt urefleketert. Og viser det seg at han er umoden eller dum, må du heller vurdere å gå fra ham. Da har du ikke mye å tape...

Beste hilsen...

Dette haddde ikke jeg tolerert!

Han tar et valg når han velger å bruke disse ordene - han kan ta det valget å ikke bruke dem også.

Og at han sier at han mener det når han kaller deg hore og fitte - det er fullstendig uakseptabelt. Det er tegn på total mangel på respekt for deg som menneske!

Annonse

tzatziki1365380058

Slutter meg til de andre her - dette er langt over streken for hva jeg hadde tolerert. Også i de tilfellene han snakket til playstation. Banning er greit, men har lav toleranse for "fitte", og er ikke spesielt begeistret for "motherfucker" heller.

Hvordan er han ellers? Språkbruken sier jo gjerne noe om hvordan folk er til vanlig.

Kaller han DEG dette når han syter over at han er elendig til å spille playstation???

Slike ord er det uansett INGEN unnskyldning for å kalle noen som står deg så nær som en samboer. Det hjelper ikke at man er sint og sur - helt uakseptabelt, mener jeg.

"............................................"

Gjest Humlepungen

Du skriver under med "mer konservativ".

Men å kreve respekt er vel ikke nødvendigvis det? For det skulle bare mangle at han ikke kaller deg slike ting. Det høres ut som umodne drittsekkfakter han bør legge fra seg. Hvis han vil beholde deg ja.

Gjest snuskerusket

Spiller playstation og har grovt språk?

Høres ut som han har adhd, spør du meg! Sønnen min på 14 har adhd, sitter konstant med enten playstation eller internett og det banner så det lyser omkring han. Klassekameraten med samme diagnose, er akkurat likedan. Og han med diagnosen i klassen til datteren min høres også slik ut.

Veldig, veldig mange voksne fikk aldri diagnosen som barn. Det er først nå man er begynt å bli opptatt av at adhd finnes. Så det er mulig han protesterer om du spør.

Men kanskje du kan slå opp på internett eller i en nyere fagbok og lese litt om adhd og se om du finner enda flere signaler om at han kanskje har noe slikt.

Og til slutt - gutten min banner så det lyser og kan si mye stygt når han er sint - men er klok, intelligent og verden snilleste. Også. Så en adhd-diagnose kan gjøre stygt språk og andre "unoter" mer spiselige fordi du da vet at det er noe han ikke kan så mye for. Og så kan du glede deg over alt det fantastiske han også er. Ja, for ellers ville du vel ikke bodd sammen med ham? Ikke sant?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...