Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål ang miksing av disse to pillene. Jeg har hatt ustabil menstrasjon de siste månedene og er litt bekymret. Siste vanlige menstrasjon var i juli, og etter det har jeg hatt noe som jeg ikke vet om er bortfallsblødning eller 'litt' menstrasjon. I August tok jeg to stk NorLevo angrepiller. I september tok jeg 4, og tok også mye Primolut. Siste halvdel av oktober brukte jeg Primolut, men ingen angrepille. Mot slutten av November tok jeg to angrepiller med 3 dagers mellomrom. Jeg har vært hos gynekolog, og alt ser bra ut, men jeg snakket ikke med ham om dette. Men nå har jeg et par dager hatt noe som ligner litt på en svak menstrasjon, men er usikker på om det er bortfallsblødning igjen. Jeg har også fått minipille, men har ikke begynt med den ennå, da jeg ikke er sikker på om dette er menstrasjon eller ikke. Mine spørsmål er da om jeg burde begynne på minipillen nå, eller vente til jeg er sikker på at alt er tilbake til det normale. Og om dette har forstyrret menstrasjonssyklusen min mye.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256690-angrepiller-pluss-primolut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Siden juli har du i hver måned tatt hormoner som kan endre på syklus: både utsette eller framskynde menstruasjon. Det er derfor ikke til å si når syklus igjen blir normal. Du kan starte på minipille (Conludag ?) når som helst, men du må bruke annen prevensjon (kondom) i tillegg i den første uke. Det er viktig at du tar minipillen hver dag med maks. tre timers forsinkelse. Den sterkere ’minipille’, Cerazette er et sikrere prevensjonsmiddel hvor det kan være 12 timers forsinkelse i inntak.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...