Gå til innhold

hårfarge og kjøtt som ikke er gjennomstekt??

Anbefalte innlegg

Gjest 5tdfswsdefsef

heisan. Er 23 uker på vei og hørte i dag at man ikke skulle farge året om man var gravid, men har gjordt det 2 ganger. ER DET FARLIG?????

og var på julebord og fikk hjortefilet som var litt rød inni. Er dette farlig? har hørt det skal være godt stekt, men er jo ikke så lett og styre det når man er ute og spiser. NOEN SOM VET???

Fortsetter under...

Å farge håret er helt ufarlig for gravide.

Hjortefileten din var helt sikkert ok å spise. Neste gang ber du bare om å få kjøtt som er litt bedre stekt. (Dessuten er det godt mulig at kjøttet har vært fryst, og da er det overhodet ingen fare.)

:)

Når det gjelder hårfarge så er det slik at produkter som selges på lovlig marked i norge, har gått gjennom grundige tester, og alt som er "farlig" blir stoppet. Du kan trygt farge håret når du er gravid. Man kan imidlertid lese noe plasser at det kan være skadelig, men man leser også at man får kreft av gulrøtter. Jeg farget håret hver 3 uke mens jeg var gravid, og jeg fikk nå en velskapt sønn som ligger flere mn'er foran andre babyer når deg gjelder motorikk. Han kunne krype rett før fyllte 5 mnd, og reiste seg opp og gikk langs bord rett før han fyllte 6 mnd :) Nå har han akkurat rundet 7 mnd'er og har sittet alene uten støtte i flere uker allerede... så babyen tar ikke skade av fargen, det er heller håret ditt som blir slitt ettehvert ;)

Når det gjelder hjorte-stek aner jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...