Gå til innhold

Allergisk reaksjon?

Anbefalte innlegg

Hejsann.

Jeg er ei jente som begynner å bli litt fortvilet.For ca.14dgr siden fikk jeg ble jg veldig hoven og rød rundt øynenen.Det ble også veldig skrukkete.Virket tørt på en måte.Gikk til legen og fikk Prednisolon.Begynte med 6 tab. i tre dgr og gikk så ned med 1 tabl. hver tredje dag.Men merket at på slutten av kuren til mindre tabl. jeg tok,så såg jeg at det begynte å kommet tilbake:o( Så dagen etter siste tablett,så såg jeg ikke ut igjen.Det er så ille at jeg visr meg ikke ute.Jeg dro til legen igjen,og han satte meg på ny kur.Det må sies at de virker ganske fort,men det er jo bare kortvarig glede for meg,hvis det alikavel skal komme igjen når jeg slutter på dem:o( Veldig deprimerende.Har ikke vært borti dette før.Men en venninne av meg hadde en lignende reaksjon(ganske lik)rundt øynene,og for hennes del var det mascaraen(?) hun ikke tålte.Jeg unngår å bruke sminke sålenge dette pågår,men har kjøpt allergi-testet sminke som jeg har visst jeg blir bra rundt øynene.(qlinick)

Håper på snarest mulig svar(og hjelp) for jeg er skikkelig lei meg for dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256743-allergisk-reaksjon/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi

Det er selvfølgelig mulig at dette er en allergisk reaksjon, men andre muligheter må også overveies. Legen din er sikkert klar over at flere Prednisolonkurer ikke løser problemet. Du sa ikke om du hadde prøvet noen øyedråper i stedet? Kan det være en ansiktskrem du bruker? Tenk nøye igjennom om du har begynt med noe nytt - om det er noe nytt hjemme hos deg eller på jobben som det damper av eller om det er en rensekrem, ansiktskrem eller noe du vasker ansiktet med som kan være årsaken. Snakk med legen din igjen om du kanskje skulle få en hevisning til en hudlege som kunne sette en allergitest på forskjellige typer kosmetikk og andre stoffer du kommer i kontakt med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256743-allergisk-reaksjon/#findComment-2053566
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...