Gå til innhold

Røde prikker

Gjest Prikken...men ikke over i´en

Anbefalte innlegg

Gjest Prikken...men ikke over i´en

I august trodde jeg at jeg hadde fått loppebitt. De satt nederst på magen og øverst opp på lårene.

Jeg oppsøkte lege da de ikke forsvant etter 2-3 uker.

Legen mente at jeg hadde fått en reaksjon på loppebitt og at det ville gå over.

Prikkene forsvant aldri helt, men ble veldig blek.

Og nå, ser jeg at mange prikker har igjen dukket opp, denne gangen mye mindre og litt mer rød.

Bør jeg oppsøke legen igjen (jeg føler meg som en hypokonder som går til legen med loppebitt), eller har jeg bare en reaksjon i huden?

Ingen prikker andre steder.

ELlers i normal form, alltid sliten, men det er vel normal til å være småbarnsmor....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256776-r%C3%B8de-prikker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dersom du ikke er veldig plaget, kan du vel avvente til du skal til legen av andre grunner. Høres ikke ut som noe "farlig", eller noe som må/bør behandles. Dersom du ikke slår deg til ro, kan du eventuelt ringe fastlegen og spørre om en henvisning til hudlege. Dersom utslettet klør, gjør du ikke noe feil ved å smøre en reseptfri/svak hydrokortison på utslettet noen uker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256776-r%C3%B8de-prikker/#findComment-2040484
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...