Susannes1365381048 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei Jeg har akkurat hatt en brystreduksjon med løft for 1 mnd siden. Ser at mange lurer på de samme tingene jeg lurte på så jeg tenkte å dele noen erfaringer. Jeg er 1,60 høy, veier 86 kg. Fikk operasjonen gjennom trygdesystemet. Den ble foretatt på privat sykehus. Hadde 95 DD cup, har nå 95 B/C cup. Fjernet 600g på ene, og 550g på andre bryst. Har trengt hjelp til det meste de første 14 dagene etterpå, og trenger fortsatt en del hjelp. Gikk med bandasje i 2 dg etter operasjonen. Var til 1 kontroll og fikk bandasjen av og arrene ble da tapet med bandasjetape. Tapen skulle taes av annenhver dag,jeg skulle dusje, vaske sårene med såpe og vann, tørke meg godt og tape arrene på nytt. Tapen hjelper arrene til å bli mindre og når det væsker fra sårene suger tapen opp væsken og tørker igjen slik at sårene holdes tørre. Kirurgen forventet at sårene skulle være helt tørre etter en uke. Mine var ikke det, nå er det gått to uker og de er endelig tørre.Men jeg begynte med å dusje, og å skifte tape hver dag for å sikre meg at sårene ble tørre. De fleste vanlige aktiviteter utenom løfting kan gjenopptaes etter at sårene er tørre. Men man må tenke fornuftig, gjør det vondt så stopp! Bandasjetapen skal man fortsette med i ca 3 mnd for at arrene skal bli flatere og smalere. Bh må brukes døgnet rundt til sårene er tørre deretter kan man begynne å sove uten. C-vitamin er bra å ta for det hjelper på helingsprosessen. Jeg leste på forumet om en som anbefalte silketape istedet for bandasjetape. Så jeg prøvde det, men kirurgen min skjelte meg ut fordi sårene var våte og ikke grodde pga den. Silketapen suger ikke opp. Så ikke bruk den før sårene er tørre!!! Har hatt mye sitrende smerter i brystene, minner om melkespreng for de som har ammet, dette er visst nok bra for det betyr at nervebanene knytter seg sammen igjen. Har også problemer med at brystene blir steinharde og verker dersom jeg bruker armene for mye. så antar det er kroppens måte å si i fra på om å ta det rolig. Uansett jeg er kjempefornøyd med resultatet og gleder meg til tiden fremover når alt er ferdig helet. Ting jeg fortsatt lurer på er: Hvor lang tid går det før brystene føles normale, som før? Jeg verker i armene når jeg gjør ting, er det normalt? Hvor lang tid går det før de innvendige stingene går i oppløsning og forsvinner? Når jeg skifter tapen under det ene brystet henger den fast i noen av stingtrådene og trekker i dem, og i dag begynte jeg å blø litt, friskt blod er det farlig? Noen som vet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256789-brystreduksjon-og-brystl%C3%B8ft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalala1365380457 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Tror det gikk over ett år før brystene føltes normale til meg, altså at det ikke var hardt ennå, at følelsen var helt normal..så smør deg med tolmodighet Du verker sikkert i armene fordi du ikke har vært vant til å gjøre noe med de i det siste! Usikker på ang de innvendige stingene, sikkert en mnd eller to.. Jeg og brukte å begynne å blø når jeg skiftet tape. Pass på å ha helt steril tape og helt nyvaskede hender for det setter seg lett infeksjon i dette.. Tror faktisk jeg sluttet med tapen pga dette, fikk det aldri til å gro ordentlig og det gjorde ganske vondt å rive opp stingene på brystvorten.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256789-brystreduksjon-og-brystl%C3%B8ft/#findComment-2043971 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalala1365380457 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 jeg fikk forresten streng beskjed av forskjellige leger å gå med sports-bh'en døgnet rundt selv etter sårene var tørre! ..i..hm...*tenke*... 6-8 uker? eller er det lengre? uansett, så skulle jeg også sove med sportsbh ut tiden.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256789-brystreduksjon-og-brystl%C3%B8ft/#findComment-2043977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Du vil merke stikninger og ømhet i 3-6 mndr, iallefall ved enkelte bevegelser. Selvsagt sterkt avtagende etter de første ukene. De innvendige stingene blir vanligvis borte etter noen måneder. Litt friskt blod er ikke farlig, så lenge du ikke river opp sårene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256789-brystreduksjon-og-brystl%C3%B8ft/#findComment-2052648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.