Gå til innhold

Bakteriell Vaginose

Anbefalte innlegg

Gjest Cornelia76

Jeg har slitt med soppinfeksjoner i lang tid, mye på grunn av intimbarbering og bruk av G-streng (tror jeg). Etter svangerskapet fikk jeg soppinfeksjon i brystene, og nå tre måneder etter fødsel har jeg kjempeproblemer med kløe og svie i underlivet. Har prøvd to kurer med 500 mg vagitorier/salve Canesten, samt to kurer BioClin -uten særlig effekt. Fikk nå Diflucan tabletter hos legen mot dette, men han nevnte ikke noe om at min samboer må ta en slik kur han også -til tross for at det står på helsenett.no at det er viktig for å unngå ping-pong-effekten. Er det noen som har vært borti dette tidligere? Må sambo også ha behandling?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256805-bakteriell-vaginose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cornelia76

Fikk du Diflucan mot sopp eller BV?

Det er et soppmiddel, så jeg antar du mener om samboer skal behandles mot sopp, og det skal de visst. Men Canesten krem burde vel holde, han har nok ikke systematisk sopp slik du har.

Jeg aner ikke forskjellen på bakteriell vaginose og sopp.....Er ikke begge deler forårsaket av bakterier? Eneste legen min sa var at antibiotika dreper de naturlige melkesyrebakteriene i skjeden, og at det da kan oppstå soppinfeksjoner som er vanskelige å ta knekken på. Jeg har gått på tre antibiotikakurer mot brystbetenneles og UVI de siste tre månedene, så en forklaring kan ligge der. Sambo har smurt seg litt med Canesten, men tror nok han heller hadde foretrukket å ta en pille å bli ferdig med det. Hehe:-) Fikk veldig dårlig info fra legen, siden jeg var på en akutt-time i dag. Klødde noe så sinnsykt, og hverken Canesten eller BioClin har som sagt hjulpet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256805-bakteriell-vaginose/#findComment-2040355
Del på andre sider

Jeg aner ikke forskjellen på bakteriell vaginose og sopp.....Er ikke begge deler forårsaket av bakterier? Eneste legen min sa var at antibiotika dreper de naturlige melkesyrebakteriene i skjeden, og at det da kan oppstå soppinfeksjoner som er vanskelige å ta knekken på. Jeg har gått på tre antibiotikakurer mot brystbetenneles og UVI de siste tre månedene, så en forklaring kan ligge der. Sambo har smurt seg litt med Canesten, men tror nok han heller hadde foretrukket å ta en pille å bli ferdig med det. Hehe:-) Fikk veldig dårlig info fra legen, siden jeg var på en akutt-time i dag. Klødde noe så sinnsykt, og hverken Canesten eller BioClin har som sagt hjulpet.

Bakteriell vaginose er forårsaket av en bakterie ved navn gardnerella. Da får man illeluktende utflod som er litt grålig og litt mer rennende enn vanlig. Behandling for dette er antibiotika (for eksempel Flagyl).

Soppinfeksjon er forårsaket av Candida. Da får man tyktflytende utflod som ikke har noen spesiell lukt, men til gjengjeld klør man i og rundt skjeden. Behandling er Canesten eller Pevaryl.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256805-bakteriell-vaginose/#findComment-2040427
Del på andre sider

Jeg foreslår at du heller prøver Canesten med 6 vagitorier på 100mg. De syns jeg er mye mer effektive. to vagitorier i skjeden hver kveld i 3 dager og smør deg godt i ytterlige 1 uke.

Hun skriver at hun også har soppinfeksjon i brystene og også har brukt Canesten flere ganger. Dersom legen skriver ut Diflucan til henne betyr det at Canesten ikke virker, og at hun muligens har sopp systemisk. Så jeg synes hun skal følge legens råd...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256805-bakteriell-vaginose/#findComment-2043964
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...