ymme Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei. jeg er ei jente på 24 år. Har en kjæreste jeg bor med, og vi har snart vært sammen i to år. Det startet svært turbulent, ved at jeg kom rett fra et annet forhold og vinklet fram og tilbake i starten.I kanskje 10-12 mnd fant jeg jevnlig ut at han kontaktet andre jenter via internett og sms. Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men dette pågikk over ganske lang tid mens min mistenksomhet bare økte. Det kom til et punkt hvor det toppet seg, og han har sluttet med denne chattingen. Vi flyttet sammen til en ny by i høst, for å gå på skole.Har vært mye sammen her, og han mener at vi må lære oss å gjøre ting hver for oss. Og det er jeg helt enig i, for jeg er i utgangspunktet en sosial person. Men for en mnd siden møtte han ei jente som har hatt sexuell kontakt med noen av hans venner. Han blir helt rastløs når han skal møte henne,og pusser tennene og virker helt rar.Han sier det er fordi jeg blir stressa,men jeg skjønner ikke.Sjalu som jeg er, ser jeg sånne tegn veldig fort.For en uke siden fikk han en mld om at hun hadde gjort d slutt med kjæresten sin. Og etter det har bare mld gått fram og tilbake mellom dem nesten daglig. Og nå har hun ordnet jobb til han på samme sted som henne. De har tydeligvis snakket om meg og min situasjon.Kjæresten min begynner å bli lei utbruddene mine, for jeg klarer ikke å holde stille når følelsen kommer. Da virker den så riktig. Han sier at han elsker meg,og at han også har sagt d til henne.Men han sier han er så frustrert fordi jeg ikke anerkjenner det. Hovedsaklig er det henne jeg ikke stoler på, og at hun etterhvert klarer å få han.Med at jeg er sjalu gjør det hele enklere for henne, i og med at hun vet det. Jeg føler meg så svak,nedkjørt og hjelpesløs fordi jeg har ikke kontroll. Skal få psykologhjelp, men ikke før om to mnd.Jeg føler at jeg ikke klarer dette. Men jeg vil ikke gi opp. Vet at psykologen kan hjelpe meg med dette, men jeg føler han snart gir f. fordi jeg er så gal. Vet ikke hva jeg kan gjøre i disse mnd før hjelpen begynner. Vet at det er selvbildet mitt og mange andre ting som styrker denne sjalusien. Vet ikke grunn alt som forårsaker det, men jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det. Føler at han bare forsvinner sakte men sikkert ut av hendene mine, uten at jeg har kontroll. Hilsen meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256817-sykelig-sjalu/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg__123! Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 tror nok jeg hadde begynt å lure jeg også.. høres jo litt mistenkelig ut.. men det trenger jo ikke å være det.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256817-sykelig-sjalu/#findComment-2040641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Når tryggheten ikke er der, gir det grobunn for sjalusi! Synes ikke at kjæresten din innbyr til tillit og trygghet. Jeg er i utgangspunktet lite sjalu, men det baseres på tillit... Jeg hadde også vært sjalu i dene sammenhengen! Dere trenger å prate skikkelig ut, og hvis han ikke er villig til å komme deg i møte, ville jeg revurdere hele forholdet...! Du er verd mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256817-sykelig-sjalu/#findComment-2040657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clue1365380406 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Det er jo vanskelig å være fri, glad og sosial når du har erfart at han har hatt (flørte?)kontakt med andre jenter over lengre tid. Hvorfor skal det liksom være slutt nå? Du føler deg ikke trygg på det, fordi han ikke har gitt deg grunn til å få tillit til ham. Og nå når han begynner å styre med denne nye damen, er det ikke rart du reagerer. Det ville jeg også gjort. For meg ville ikke det vært noen vanlig situasjon i det hele tatt. Og at han blir rastløs, ordner seg mer enn vanlig osv, Alarmbjellene hadde ringt overdøvende. For meg hadde ikke dette vært et forhold jeg ville hatt, jeg ville ikke ha hatt det så vondt og usikkert over tid, med en mann som ikke gjorde noe for at jeg skulle få tillit, men heller tøyde grensene på nytt. Har de virkelig snakket om din sjalusi seg i mellom? Det er jo et svik i seg selv, det er jo noe som de fleste foretrekker at ikke andre vet om. Det er ihvertfall IKKE greit at han har snakket med en du oppfatter som en potensiell trussel om dette. Og ER hun en trussel, så vet hun jo nå akkurat hva hun skal spille på hvis hun vil ha ham. Dårlig gjort av ham!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256817-sykelig-sjalu/#findComment-2040743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.