Gå til innhold

Sex med ny kjæreste,ville du brukt kondom?

Anbefalte innlegg

Gjest Back in the game34

Hei!

For to måneder siden traff jeg en mann jeg nå har forelsket meg i. Vi har snakket masse på telefonen og har møtt hverandre noen ganger innimellom. Vi har ikke tatt skrittet fullt ut enda, men jeg begynner å bli klar for litt hanky panky nå:)

Jeg er alenemor til et barn på 2 år og han er far til to små han også. Vi har tatt dette veldig forsiktig. Vi har begge vært single i ca et halvt år, altså ikke så veldig lenge.

Uansett hva det blir ut av dette så er jeg altså klar for å gå litt lenger med han enn det jeg har gjort hittil.

Jeg har begynt på p-pillen. Just in case, liksom:)

Det jeg lurer på er om det er vanlig å nøye seg kun med p-piller eller annen prevensjon når det ikke dreier seg om one night stands, altså droppe kondom?

Jeg vet jo en del om fortiden hans. At han har vært gift og ikke har vært borti noen siden det, men man har jo aldri noen garanti.

Hva er vanlig praksis? Pleier dere å forlange en aids-test før dere har ubeskyttet sex med nye partnere eller hvordan funker dette egentlig?

Vært lenge ute av gamet...

Takker for innspill:)

Fortsetter under...

"Reglene" sier jo at man bør ta en tur til legen å sjekke seg for div. sykdommer først. Men jeg tviler på at mange gjør det.

En god magefølelse kan man jo dessverre ikke stole på, og etterpå kan det være for sent.

Kanskje du kan foreslå at dere tester dere begge to?

Annonse

Jeg ville ikke hatt sex med ny partner før vi begge var testet.

Jeg har ei venninne som ikke tenker på dette. Hun har hatt flere sexpartnere i det siste, der hun vet at den ene har hatt sex med afrikansk. Likevel ville hun ikke bruke kondom. Så kanskje ikke "alle" tenker på samme måte...

Jeg har også lurt på dette... selv om det ikke gjalder meg. Hva folk tenker nå til dags.

Gjest prex plutos

Tenk deg scenariet dere tester dere ikke og etter tre år tar du er celle-test og i samme slengen en klamydiatest. Du oppdager du er smittet.

Du vil aldri kunne vite om dette kom fra før dere ble sammen eller om han hadde vært utro mot deg.

Jeg fortalte kjæresten min da vi ble sammen at jeg syntes vi skulle teste oss, selv om jeg faktisk hadde testet meg 6mnd før vi ble sammen og ikke hadde vært borti noen. Sa bare, ingen sex uten kondom før vi begge hadde testet oss, bare for sikkerhets skyld. Man kan aldri vite.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...