Gå til innhold

er den andre graviditeten "bedre" enn den første?

Anbefalte innlegg

Gjest gravid 1. og 2. gang??

Hei.

jeg lurer litt på om det er noe forskjell mellom den første og den andre graviditeten. jeg var ganske kvalm i begynnelsen, men det er jo ganske ulikt fra person til person, men noen som har erfaring med hvilke graviditet som er "best", om det er noen som forstår hva jeg mener..

Fortsetter under...

Gjest sigrid-70

Jeg var litt kvalm i begge svangerskapene, forskjellen var at med gutten var jeg kvalm om morgenen og med jenta om ettermiddagen. Hadde ellers ganske like "plager", verst var vond rygg ganske tidlig i første svangerskap.

Jeg er gravid med nr 2 nå, og så langt har dette svangerskapet vært mye tyngre enn det første. Mye kvalm, rygg og bekkenplager har meldt seg allerede (er i uke 15) og jeg har generelt lite overskudd og energi.

Men jeg tror nok det har betydning at det ikke er så lenge siden sist (kommende storesøster er 14 mnd), og at jeg verken var helt nede i matchvekt eller igang med trening igjen da jeg ble gravid på ny. I tillegg til en 14 mnd gammel turbo som gjør det vanskelig å hvile om ettermiddagen :o)

Mine to første svangerskap husker jeg som ganske så like.

Jeg var lite kvalm. Ble litt uvel på ettermiddag og hvis jeg ikke spiste regelmessig.

I det tredje svangerskapet kjente jeg morgenkvalme. Men det hjalp å spise frokost før jeg gjorde noe annet. Dessuten var tyrkisk pepper min redning!

Hva kvalmen angår var det likt alle tre gangene. Fordelen i første svangerskap er at du kan sove masse!! I andre og tredje svangerskap var det ikke like lett å få til ;-)

Bekkenløsningen var derimot aller verst i første svangerskap!

Annonse

Tja, det er mange faktorer å trekke inn, snakker vi om kvalme så var det verre for meg forrige gang. Mye hardere rammet over en lengre periode enn denne gangen.

Utenom det har jeg slitt mer i dette svangerskapet, med andre ting. I tillegg har man jo det første barnet å ta vare på, så det er som sagt mange faktorer som spiller inn når man skal sammenligne sine svangerskap.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...