Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg var på butikken her om dagen å betalte me kort å når jeg kom i bilen så hadde jeg en mørk flekk på fingeren men det var dårli lys der jeg tok den i munn for å vaske det bort da ble jeg red for at det kunne være blod at jeg hadde fått det fra kort terminalen flekken var dobbelt så stor som et knappenålshode ca jeg ble red for hiv fordi jeg hadde munnskoll i munnen eller munnsår hva det nå enn heter. jeghusker ikke helt men jeg tror flekken var der etter jeg hadde hatt den i munnen men begynte å tenke på hiv eke sikker på om det var blod for det var lite å mørkt der dårli lys er dette farli vis det var blod er snakk om veldi lit i allefall?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256960-hei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Det skal fryktelig mye til at en kan bli smittet med HIV på denne måten. For det første er det kanskje ikke så veldig sannsynlig at det er blod du hadde på kortet. For det neste om det skulle være så galt at det var blod, er forekomsten av HIV så lav i Norge at det skal være et fantastisk sammentreff at akkurat det blodet skal være positivt. For det tredje faren for å bli smittet selv om det kunne være positiv er uhyre liten. Det skal være mer enn en liten munnskål for å få det blodet inn i ditt blod. Alt i alt tror jeg at du har ikke grunn til å være bekymret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256960-hei/#findComment-2042449
Del på andre sider

Hei,

Det skal fryktelig mye til at en kan bli smittet med HIV på denne måten. For det første er det kanskje ikke så veldig sannsynlig at det er blod du hadde på kortet. For det neste om det skulle være så galt at det var blod, er forekomsten av HIV så lav i Norge at det skal være et fantastisk sammentreff at akkurat det blodet skal være positivt. For det tredje faren for å bli smittet selv om det kunne være positiv er uhyre liten. Det skal være mer enn en liten munnskål for å få det blodet inn i ditt blod. Alt i alt tror jeg at du har ikke grunn til å være bekymret.

hei tusen takk for hjelpen:) føler meg mye bedre nå nå kan jeg endeli forstå at jeg er frisk som en fisk å jeg tror ikke at lille rakkestad kommune har noen hiv smittede heller me 7500 innbyggere. TAKK FOR HJELPEN

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/256960-hei/#findComment-2043116
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...