Gjest Jente31 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei skriver dette på vegne av min mor (og min far) som er 60. Jeg har fått mange gode råd her inne og kunne tenkt meg en objektivt mening om dette. Prøver å gjøre en lang hist.kort: Hun er tvers igjennom god, tar alltid hensyn til andre og er i mitt øye verdens snilleste menneske, med en tålmodighet uten like. Men kansje også dum. Hun har hatt et J..!! liv for å si d mildt men funnet seg i d i frykt for min far og hva han kan finne på. Hun er blitt utnyttet på d groveste, og blitt brukt som en gjenstand. F.eks er hun flere ganger blitt voldtatt under søvn, spyttet på, blitt beskyldt ,fått høre at hun er et troll osv. Har også vært politi og leger hjemme hos oss flere ganger på naboers initiativ, men han lurte dem trill rundt. Min oppvekst er altså preget av mye redsel for denne "bomben" (=min far). Dette har skjedd i perioder. Mellom disse har han vært snill og veldig hjelpsom samt veldig "liten". Han har ellers altid isolert seg og vært uføretr., har ingen kontakt utenom fam.og følger ikke m i noe utenfor huset. Er sykelig opptatt av sex. Fjern. Stormannsgal. +++.. Vel han bedret seg virkelig noen år. Klarte å ta seg sammen. Fordi hun for 12år siden dro (Men de kom sammen igjen etter ett år). Men dette er i ferd m sakte men sikkert å skli ut. Men nok om det. Hva skal vi råde mamma med? Hvordan skal vi oppmuntre henne til å gå? For det er vel intet annet å gjøre her?? Hun streber med tanken på at "kansje" blir han bedre i og med at han har klart dette før. Hun strever, og dette påvirker oss. Kan evt legen hennes hjelpe, og etv med hva?? Hadde vært fint å få et objektivt svar på dette:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256972-hvordan-kan-vi-hjelpe-mamma-til-%C3%A5-g%C3%A5-fra-pappa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hun må selv ønske - og ville gå fra ham. Du kan hjelpe henne ved å bringe temaet på bane, fortelle hvordan du opplever situasjonen. Samtidig kan du vise din vilje til omsorg medmenneskelig støtte uansett hva hun bestemmer seg for. Om hun bestemmer seg for å gå, kan det også være uvurdelig å vite at hun har din støtte og bistand til alt det praktiske som følger med et brudd. Bosted, økonomi, advokater +++ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256972-hvordan-kan-vi-hjelpe-mamma-til-%C3%A5-g%C3%A5-fra-pappa/#findComment-2042085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente31 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hun må selv ønske - og ville gå fra ham. Du kan hjelpe henne ved å bringe temaet på bane, fortelle hvordan du opplever situasjonen. Samtidig kan du vise din vilje til omsorg medmenneskelig støtte uansett hva hun bestemmer seg for. Om hun bestemmer seg for å gå, kan det også være uvurdelig å vite at hun har din støtte og bistand til alt det praktiske som følger med et brudd. Bosted, økonomi, advokater +++ Takk for svar.. har gitt henne min fulle støtte, uansett hva hun velger å gjøre. Både jeg og mine søsken har uttrykt dette ovenfor henne. Vi har også fortalt henne hva vi mener om denne saken. Er ikke lett for henne uansett. Skjønner at hun synes det er vanskelig å gå også. Hun bruker oss som støtte, og dette påvirker oss alle.. Jeg har bedt henne fortelle dette til legen sin (hun er også syk:hjerte,nyrer,lunger,diabetes m.m og går derfor jevnllig til kontroll) slik at hun får hjelp til dette "utenfra".. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/256972-hvordan-kan-vi-hjelpe-mamma-til-%C3%A5-g%C3%A5-fra-pappa/#findComment-2042119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.