Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Nå er ikke jeg kvinne, men hvis en kvinne sier noe sånt kan du være rimelig sikker på at hun mener nøyaktig det hun sier:

Ergo: Hun har ikke følelser for deg.

Og:

Hun er redd for å såre deg.

Inneforstått: Hun tror du har følelser for henne og dermed er i en sårbar situasjon rundt henne.

Svaret med to streker under blir derfor: Hun er redd du skal falle for henne og bli såret.

"Jeg har ikke følelser for deg" betyr vel akkurat det, at hun ikke er forelsket i deg, eller at hun ikke elsker deg.

"Jeg er redd for å såre deg" kan bety flere ting, kommer vel an på situasjonen. Dersom hun f eks i utgangspunktet ikke har følelser for deg, og dere kanskje er på vei mot et forhold (sexforhold eller kjæresteforhold), så kan hun si dette fordi hun er redd for å gå videre i forholdet pga at hun kan komme til å såre deg i og med at hun ikke har følelser for deg.

Eller at hun kjenner seg selv på en måte som gjør at hun regner med at hun kommer til å såre deg, kanskje er hun en person som lett er utro?

Det kan være mange årsaker til dette.

Men i utgangspunktet vil jeg tro hun mener akkurat det hun sier, av grunner som kommer an på hvilken situasjon dere er i, og hvilket forhold dere har til hverandre.

Nå er ikke jeg kvinne, men hvis en kvinne sier noe sånt kan du være rimelig sikker på at hun mener nøyaktig det hun sier:

Ergo: Hun har ikke følelser for deg.

Og:

Hun er redd for å såre deg.

Inneforstått: Hun tror du har følelser for henne og dermed er i en sårbar situasjon rundt henne.

Svaret med to streker under blir derfor: Hun er redd du skal falle for henne og bli såret.

hehe nettopp det var det jeg forsøkte å formidle, bare at du greide det med mange færre ord. ;-P

Bra svart! :-)

ShitDiddelyDo

hehe nettopp det var det jeg forsøkte å formidle, bare at du greide det med mange færre ord. ;-P

Bra svart! :-)

Greit nok at kvinner kan misforståes, men det er ganske imponerende når man ikke forstår en kvinne som taler så rett fram som venninna til denne "nyvik" åpenbart taler. :)

Annonse

ShitDiddelyDo

SDD forklarer dette unødvendig langt.

Begge disse betyr: Du har ikke sjangs.

Men en som ikke engang klarer å tolke det over, er en som definitivt trenger å få ting inn med teskje.

Så når han snart poster et innlegg til deg og spør:

Hvordan vet du det?

Da kan du svare:

Se svaret til SDD.

:)

Det kan bety at vi slett ikke har lyst til å ha noe forhold til deg i det hele tatt, men ikke vil si det så rett ut. :o)

Selv sa jeg til min kjære noe sånt som at "jeg klarer nok ikke å stable på beina noen varmere følelser for deg, det virker som om dette betyr mye mer for deg enn for meg". Han ga seg imidlertid ikke med det, foretok en real sjarmøretappe og sjarmerte meg i senk og jeg var grenseløst fortapt før det hadde gått to uker! :o)

Men en som ikke engang klarer å tolke det over, er en som definitivt trenger å få ting inn med teskje.

Så når han snart poster et innlegg til deg og spør:

Hvordan vet du det?

Da kan du svare:

Se svaret til SDD.

:)

Men det trenger slettes ikke bety at hun er redd for å såre han. Det er jo bare sånn man sier som en dårlig unnskyldning ;)

Mest sannsynlig prøver hun bare å si: "Jeg vil ikke en gang ha sex med deg" eventuelt "Jeg vil ikke ha mer sex med deg enn hva jeg allerede har hatt".

ShitDiddelyDo

Men det trenger slettes ikke bety at hun er redd for å såre han. Det er jo bare sånn man sier som en dårlig unnskyldning ;)

Mest sannsynlig prøver hun bare å si: "Jeg vil ikke en gang ha sex med deg" eventuelt "Jeg vil ikke ha mer sex med deg enn hva jeg allerede har hatt".

Med med mindre jenta er blokkert for følelser (eller fyren over er en tulling og fortjener det han får), vil de fleste mennesker være redd for å såre noen. :)

ShitDiddelyDo

Kanskje bare jeg som har blitt litt vel kynisk de siste månedene... ;)

Jeg er kynisk som faen selv, men jeg har likevel alltid vært livredd for å såre noen. :)

Uansett har du naturligvis rett: Dama over er ikke interessert i fyren. I hvert fall ikke i noe annet enn vennskap (men det vet jeg jo ingenting om basert på linjene over).

Annonse

tzatziki1365380058

Det kan bety at vi slett ikke har lyst til å ha noe forhold til deg i det hele tatt, men ikke vil si det så rett ut. :o)

Selv sa jeg til min kjære noe sånt som at "jeg klarer nok ikke å stable på beina noen varmere følelser for deg, det virker som om dette betyr mye mer for deg enn for meg". Han ga seg imidlertid ikke med det, foretok en real sjarmøretappe og sjarmerte meg i senk og jeg var grenseløst fortapt før det hadde gått to uker! :o)

Er det sant - gikk du virkelig fra "ingen følelser" til "grenseløst fortapt" på to uker?

Det er sjeldent, tror jeg. I alle fall i min verden, men så tror jeg knapt at jeg har vært "grenseløst fortapt" i noen noen gang. Det ligger ikke for meg :)

Er det sant - gikk du virkelig fra "ingen følelser" til "grenseløst fortapt" på to uker?

Det er sjeldent, tror jeg. I alle fall i min verden, men så tror jeg knapt at jeg har vært "grenseløst fortapt" i noen noen gang. Det ligger ikke for meg :)

Omtrent det ja! :o) Vet ikke helt hva det var som holdt meg igjen, men da jeg omsider torte føle noe for ham så slo det raskt ut i full blomst. Å si at jeg var grenseløst fortapt etter to uker var nok å ta i litt hardt, men jeg hadde helt klarte godt varme følelser for ham da ja.

tzatziki1365380058

Omtrent det ja! :o) Vet ikke helt hva det var som holdt meg igjen, men da jeg omsider torte føle noe for ham så slo det raskt ut i full blomst. Å si at jeg var grenseløst fortapt etter to uker var nok å ta i litt hardt, men jeg hadde helt klarte godt varme følelser for ham da ja.

Var jammen bra at han ikke gav deg opp da du forklarte at du "aldri" kom til å føle noe for ham, da!

Flaks - eller mannlig intuisjon (for en gangs skyld :))...

Tenk hva dere hadde gått glipp av dersom han hadde stukket halen mellom bena og forsvunnet....

Jeg har aldri brukt det første begrepet, det føles rart og fremmed i mitt hode. Det er så mange uttrykk som har sneket seg inn i språket via engelsk. "Når det kommer til.." er et annet eksempel på det samme. For ikke å snakke om "å fingre".

Men nok om det. Det var en digresjon.

Det betyr vel at hun ikke er interessert, vil jeg tro.

Var jammen bra at han ikke gav deg opp da du forklarte at du "aldri" kom til å føle noe for ham, da!

Flaks - eller mannlig intuisjon (for en gangs skyld :))...

Tenk hva dere hadde gått glipp av dersom han hadde stukket halen mellom bena og forsvunnet....

Vi har snakket om det i etterkant og jeg har sagt at jeg er veldig glad for at han ikke tok et nei for et nei akkurat da. :o) Selv sier han at han syntes jeg var litt feig da, men at han overhode ikke har angret på at han alikevel tok kontakt igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...