snorkeren Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei, min høyre ankel har nedsatt fleksjon (førlighet oppover) og muskelkraft. Fastlegen anbefalte laserbehandling, og jeg har tatt 5 behandlinger hos en allmennpraktiker som også har laserbehandling, uten forbedring. Hva kan være årsaken til nedsatt førlighet og muskelkraft i ankelen? Symptomene har vart i over to måneder. Bakgrunnsinfo: - Har hatt høyresidig prolaps i 4. skive for 4 år siden, men ny ct-undersøkelse viser at den har trukket seg tilbake. - Har betennelse i venstre akilles, men denne er bedre enn tidligere. Har tatt Celebra, med noe bedring. - Har ikke smerter i høyre ankel, men er øm enkelte steder oppover benet. Har også stiv og støl rygg, med ømme punkter. - Har operert bort en benutvekst under høyre kne for 6 år siden. Har hatt lammelse i huden på utsiden av leggen siden. Behandler mener at dette kan ha forårsaket betennelse i muskelfestet på utsiden av legen. - Jeg kan gå på tærne, men ikke på hælene, da peker høyrefoten i bakken hele tiden. Så jeg er litt forvirret. Det ser ut til at det er vanskelig å lokalisere årsaken. I mellomtiden er det utrolig irriterende å halte omkring, snuble i den minste teppekant osv. Det er jo ikke smerter forbundet med ankelen, men særdeles upraktisk... Hva kan forårsake nedsatt førlighet og muskelkraft i ankelen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257008-stiv-ankel-med-nedsatt-muskelkraft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Helt klart at nerven til muskelen foran i leggen er skadet. Vanligste årsak er avklemming grunnet skiveprolaps ( isjas). Operasjonen under hø. kne har neppe noe med dette å gjøre; da skades bare hud-nerven. Drop-fot ( som du har) bør utredes. kanskje bør det taes et MR-bilde. Kanskje kan det også gjøres en EMG; en test av nervelednings-hastigheten; da kan man finne alternative steder der nerven er avklemt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257008-stiv-ankel-med-nedsatt-muskelkraft/#findComment-2045602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.