Gå til innhold

Ikke overgangsalder, nei - liten steriliseringsadvarsel

Anbefalte innlegg

Gjest Ganske nytt for meg

Hei,

Tenkte bare jeg skulle komme med en liten oppfølging på mitt innlegg her som jeg fikk hyggelige svar på en gang i november.

Samt en liten advarsel...

Stikkord: 41 år gammel, samboer som steriliserte seg for fem år siden, forsinket mens.

Jeg trodde selvfølgelig at jeg var kommet i overgangsalderen... At jeg kunne være gravid, var ikke engang et tema - jeg hadde jeg ikke vært utro!

Ikke før jeg begynte å sovne på sofaen, puppene begynte å vokse og småkvalmen kom, begynte det å demre litt, så jeg gikk til innkjøp av en graviditetstest for få å avkreftet de dumme tankene like godt først som sist, liksom. Men testen var positiv, den, og sjokket og fortvilelsen var enorm. Ingen av oss ville ha flere barn, og hva skulle kjæresten min tro om meg?

Nå har det hele ordnet seg for oss. Sædprøven hans var smekkfull av sprelske sædceller (som jo ikke skulle vært der i det hele tatt), og jeg har tatt abort. For oss var dette den eneste og beste løsningen. Men det føltes utrolig urettferdig å måtte gjennomgå noe sånt når man liksom skal ha tatt alle forholdsregler.

Men nå har jeg lært - at i én av 2000 tilfeller kan sædlederne på mystisk vis vokse sammen igjen. Så selv om han skal steriliseres igjen, kommer jeg om ikke til jevnlig å forlange sædprøver, så iallfall til å passe virkelig godt på i usikre perioder. Og det er synd, for sterilisering er jo så utrolig greit, praktisk og sexfremmende.

Så pass på - dere med steriliserte menn!

Vennlig hilsen

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...