Gå til innhold

når kommer kvalmen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som du nevner er det veldig individuelt.

Med nr 1 kvalmet jeg ikke i det hele tatt.

Nr 2 var lukten av kaffe ubehagelig og det startet rundt uke 8 til ca uke 12.

Nr 3 kvalmet jeg veldig av kaffelukt, og det var kvalmen som gjorde at jeg skjønte jeg var gravid, uke 8 til ca uke 14. Det var skikkelig ubehagelig. Jeg kastet mye opp.

Du vet sikkert rådene om å spise litt tørr kjeks og drikke vann FØR du står opp.

Masse lykke til!

Gjest trultemor26

Noen er kvalme i begynnelsen av svangerskapet, andre er kvalme gjennom hele svangerskapet, andre blir kvalme fra 3 måneder og utover, andre igjen er kvalme kun på slutten, mens andre igjen ikke er kvalme i det hele tatt.

Med førstemann ble jeg kvalm rundt uke 8, med andremann rundt uke 4 tror jeg. Ga seg rundt uke 12.

Annonse

Gjest ikkekvalmidetheletatt

Vet ikke hvor du har fått det fra at en gravis "skal/må" være gravid ....

Jeg har vært gravid to ganger, og var aldri kvalm.

Men jeg kjenner om et par som skjønte de var gravide nettopp pga at de var kvalme, to av de måtte t.o.m. ligge på sykehuset for å få næring slik at forsteret skulle overleve. Den ene lå på sykehuset i en mnd. fra hun var 4 til hun var 5 mnd på vei, hun var kvalm hele svangerskapet. Hun har vært gjennom tre svangerskap og hadde det likt gjennom alle tre .....

Gjest ikkekvalmidetheletatt

Men jeg kjenner om et par som skjønte de var gravide nettopp pga at de var kvalme, to av de måtte t.o.m. ligge på sykehuset for å få næring slik at forsteret skulle overleve. Den ene lå på sykehuset i en mnd. fra hun var 4 til hun var 5 mnd på vei, hun var kvalm hele svangerskapet. Hun har vært gjennom tre svangerskap og hadde det likt gjennom alle tre .....

OI her gikk det fort

"Vet ikke hvor du har fått det fra at en gravis "skal/må" være gravid ...."

=

Vet ikke vhor du har fått det fra at en gravid "skal/må" være kvalm

sånn da blei det riktig.

Det er vel noe sånt som 80% av gravide som blir kvalme ifbm. graviditet. I varierende grad, og varierende antall uker.

Selvsagt er det også da noen som ikke blir kvalme, uten at det er tegn på at noe er galt. Men det er mer vanlig å bli kvalm enn å ikke bli det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...