Gå til innhold

Vanskelig dilemma...

Gjest lengter etter lidenskapen

Anbefalte innlegg

Gjest lengter etter lidenskapen

Her er saken:

Jeg er gift og har to små barn. Vi har slitt lenge med et manglende/dårlig sexliv. Nå skranter forholdet såpass at jeg hver eneste dag tenker over om jeg burde skille meg... Men jeg har store problemer med å akseptere at det skal bli løsningen. Mannen min og jeg har et godt forhold på mange plan. Problemet vårt sirkler rundt ett eneste faktum; at jeg ikke er tiltrukket av ham. Jeg synes dette er så forferdelig vanskelig å forholde meg til, og jeg trenger deres råd.

1. Er det virkelig god nok grunn til å oppløse en ellers velfungerende familie at jeg ikke er forelsket og fysisk tiltrukket av mannen min? En skilsmisse vil jo medføre enorme konsekvenser både følelsesmessig, praktisk og økonomisk. Vet faktisk ikke om jeg i det hele tatt har den muligheten. Vil jo ikke havne på sosialen heller...

2. Er det mulig at jeg kan finne tilbake til bedre følelser for mannen min? Noen som har erfart noe slikt?

3. Hvor åpent bør jeg si det til ham? Vi har selvsagt snakket mye om samlivsproblemene våre,, og jeg synes selv jeg har vært åpen. Men det er ganske tydelig at han ikke har forstått hvor "enkelt" problemet egentlig er. Bør jeg si det rett ut? Jeg ser jo for meg at det er enkelte ting han kanskje kunne gjort for å vekke følelser i meg. Men dette må han nesten finne ut av seg selv.

Håper noen kan gi meg noen synspunkter på situasjonen. Må si jeg synes dette er veldig vanskelig. Jeg føler meg så primitiv som lengter sånn etter forelskelse og sex... Det hadde nesten vært enklere hvis det var en annen del av forholdet som ikke fungerte.

Slik jeg føler meg nå er jeg et lett "bytte" hvis jeg skulle treffe en mann som jeg liker. Ikke at det er så stor fare for det, men det føles ikke rett å være så åpen for andre når jeg er gift...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257063-vanskelig-dilemma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kim therese

å skille deg råder jeg deg ikke til, man kan finne igjen følelsene og tiltrekkningen. og nå du sier det at han kunne gjort noe for å vekke følelsene i deg, me det må han finne ut av selv, synes jeg ærligtalt det er egoistisk og lite samarbeidsvillig av deg å si, han kan ikke lese dine tanker om hva du tenker og trenger, og det blir slitsomt i lengden hvis han må gå og gjette seg frem hele tiden, vær ærlig mot han, si hva du trenger. og sexlysten er noe du må jobbe med selv. det å ha mye sex øker sexlysten, jeg hadde også det problemet med min kjære, at jeg ikke hadde lyst på han, fordi vi hadde så store komunikasjonsproblemer oss imellom, men en dag fikk vi pratet ut om det, og gjorde noe med problemene, jeg fortalte han hva jeg trengte for å føle meg vel og elsket, og han gjorde det, vips så kom sexlysten tilbake, selv om det tok litt tid, og nå har vi et fantastisk forhold, hvor vi elsker hverandre høyere, og har mere lyst på hverandre. så mitt råd til deg, ærlighet, åpenhet, sammarbeid og jobb med deg selv, lykke til;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257063-vanskelig-dilemma/#findComment-2043698
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...