Gjest meg43 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hei. Jeg har fått noen kuler i lysken, mellom låret og ytre kjønnslepper. Det er kuler på ca 1 cm, litt avlange. Det kommer kun en av gangen og den varer i fem dager til en uke. Først fikk jeg på venstre side for ca. et halvt år siden, så på høyre side i sommer, så i november på venstre side igjen, og så nå igjen på samme sted. Det er først nesten som gnage sår, men så vokser de i løpet av en ca. en dag. Etter et par dager blir de litt ruglete på toppen, og det veldig ubehagelig. Ved å bruke plaster har det gått raskere og mindre smertefullt enn når jeg har latt det være i friluft. Når disse har kommet har jeg passet på å ikke bruke truser og andre ting som irriterer. Nå har jeg også fått en kul i endetarmsåpningen. Jeg har i forbindelse med fødsel tidligere, hatt hemoroider, og kulen i endetarmsåpningen er akkurat som da. Men denne gangen er det ingen fornuftig grunn som treg mage e.l. Derfor kan disse to kulene kanskje ha en sammenheng?. Etter kulen på høyre side har det blitt et lite arr, en liten utposing på ca. 0,5 mm x 0,1 mm som har bestemt seg for å bli. På venstre side er det aldri noe merke etter at det er ferdig. Det er ingen lukt og kulene i lysken klør eller svir heller ikke, de er bare ubehagelige når jeg samler bena eller har stramme klær. Har du noen forslag til hva dette kan være? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257152-kuler-i-lysken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det er ikke uvanlig med betennelse i området rundt det ytre kjønnsorganet. Det oppstår lett når noe trykker på huden, for eksempel en trusekant eller trang bukse. Det kan også oppstå ved irritasjon i huden ved barbering. Hvis det blir for plagsom bør du la legen se på det og ev få forebyggende antibiotika-kur. Jeg tror ikke det er sammenhang med kulen ved endetarmen, det kan være en hemoroide som er kommet tilbake. Du kan ev smøre med hemoroidesalve, det får den ikke til å gå bort, men det kan lindre hvis den er sår. Det er altså ikke tegn på noe farlig i det du beskriver. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257152-kuler-i-lysken/#findComment-2044575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.