Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 27 som er i lag med verdens hærligste jente. Vi har det veldig fint i lag, men problemene oppstår hvis jeg går ut på byen og drikker alkohol. Det hele begynnte i vår da hun gjorde det slutt etter at hun hadde vært på reise i utlandet i 1 måned. Hun fortalte meg aldri grunnen til at hun gjorde det slutt og dette plager meg. Er det urimelig av meg og få vite grunnen? Samtidig med at hun gjorde det slutt hørte jeg rykter om at hun hadde vært utro i utlandet.Disse ryktene viste seg i ettertid og ikke være sanne(det er jeg sikker på). Allikevel plager dette meg enda og jeg tenker på dette ofte. Hva skal jeg gjøre? Det hjelper ikke å prate med henne om dette, da blir hun sint.Alt dette skjedde i april 2006. Vi ble sammen igjen etter 2 uker etter bruddet, men så dro vi på en fest et par uker etterpå da ga hun meg en ørefik og jeg gjorde det samme. Det har jeg angret på og sagt at jeg aldri skal gjøre igjen. Etter dette har jeg sluttet og drikke mye. Allikevel sier hun at ikke vil dra ut med meg og felles venner.Hun sier det skyldes at hun er redd meg når jeg drikker og det skyldes denne episoden. Jeg får vondt inni meg når hun føler det sånn. I tillegg har jeg begynnt å bli sjalu fordi hun ikke vil ha med meg på fest. Jeg er redd hun flørter med andre og at hun bruker den episoden som en unnskyldning for og ikke ville ha meg med ut. Vi hadde en kjempe krangel om dette i går og nå vil hun at jeg skal flytte ut. Hva kan jeg gjøre med alle disse vanskelighetene? Jeg har holdt dette for meg sjøl veldig lenge,men i går sprakk jeg og sa mye som jeg ikke mente b.l.a at jeg angret på hele forholdet(vi har vært i lag i 2 år).Jeg angrer bittert og skulle ønske jeg aldri hadde sagt dette. Det som er vanskelig er at hun kontrolerer og bestemmer hvor mye jeg får drikke, men det gjør ikke jeg i forhold til henne. Hun sier at sånn kommer det alltid til å være p.g.a den episoden i vår da vi gav hverandre en ørefik og at det må jeg bare godta.Skal jeg godta dette? Hvordan skal jeg få henne til og prate med meg igjen? Jeg er så veldig glad i henne og vil ikke miste henne.

Nå er det snart jul og da betyr jo det vanligvis en del festing og alkohol. Jeg er redd vårt forhold ikke takler denne julen. Vær så snill og gi noen råd, alt virker fastlåst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257160-alkohol-i-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

eh... hun ga deg en ørefik først, om jeg forstår det rett? ok... folk maser og gnåler om likestilling ditt, og likestilling datt. og hvorfor skulle ikke du få gitt henne en ørefik tilbake? når menn slår, er det mishandling, og når kvinner slår er det akseptabelt? en ørefik er en ørefik... og om hun ikkte takler at du drikker, og kontrollerer deg, men du ikke får gjøre det samme... ja da er det noe galt... lykke til sier jeg bare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257160-alkohol-i-forhold/#findComment-2044553
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg forstår at du er fortvilet. Det er dårlig kommunikasjon å ikke begrunne at noe er slutt. Når vi ikke får vite begynner vi å spekulere på egen hånd, og da velger vi å tro det negative først.

Det er ikke uvanlig at en partner misliker sterkt alkohol og fyll. Når fyll utløser kranling og harde ord, og slag, setter det seg fast i lang tid.

Du kan ikke gjøre stort annet overfor henne enn å invitere til en god prat om saken. Fortell hvordan det virker på deg at hun oppfører seg som hun gjør. Si fra at du blir så bekymret og lei deg når hun ikke vil snakke. Spør om det bare skyldes alkoholen, eller om det også er andre forhold. Kanskje hun er ferdig med hele deg? Vær ærlig og snakk mest om deg selv. Når du inviterer til en oppklarende samtale, må du være forberedt på at hun kan være direkte og hard.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257160-alkohol-i-forhold/#findComment-2044856
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

eh... hun ga deg en ørefik først, om jeg forstår det rett? ok... folk maser og gnåler om likestilling ditt, og likestilling datt. og hvorfor skulle ikke du få gitt henne en ørefik tilbake? når menn slår, er det mishandling, og når kvinner slår er det akseptabelt? en ørefik er en ørefik... og om hun ikkte takler at du drikker, og kontrollerer deg, men du ikke får gjøre det samme... ja da er det noe galt... lykke til sier jeg bare.

Hun burde ikke gitt han en ørefik. Jeg hadde aldri gjort det. (alt som har med fysisk "avstraffelse" å gjøre er jeg 100% i mot).

Men at du sier at han skulle gitt henne en ørefik tilbake? Er du helt sprengt eller? Du skal ikke drive å slå. Og i hvert fall ikke noen som er svakere enn deg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257160-alkohol-i-forhold/#findComment-2044978
Del på andre sider

Hun burde ikke gitt han en ørefik. Jeg hadde aldri gjort det. (alt som har med fysisk "avstraffelse" å gjøre er jeg 100% i mot).

Men at du sier at han skulle gitt henne en ørefik tilbake? Er du helt sprengt eller? Du skal ikke drive å slå. Og i hvert fall ikke noen som er svakere enn deg selv.

tja.. slår man så får man regne med å få igjen.

er ikke for sånt selv.. men hallo!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257160-alkohol-i-forhold/#findComment-2044991
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

tja.. slår man så får man regne med å få igjen.

er ikke for sånt selv.. men hallo!

Ja en skal ikke slå. Jeg har aldri slått en kjæreste før og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Men har knepet i overarmen noen ganger hvis jeg har vært skikkelig sinna.

Men en slår bare ikke noen som er svakere enn seg selv. Syns det er å gå over en grense som er ganske skummel. Det var derfor jeg svarte deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257160-alkohol-i-forhold/#findComment-2045017
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...