hopes Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Jeg er en kvinne på 38 år som i en periode på et halvt år har hatt noen merkelige plager. Det startet med en smerte midt oppe på hodet, som kom ved brå bevegelser og forsvant etter bare noen sek. Etter hvert begynte jeg å dovne bort i armer og ben. Tok da en CT av hodet, som ikke viste noe unaturlig. Det ble også tatt en del blodprøver og nevrologisk test, som heller ikke viste noe unormalt. De siste tre måndene har jeg hatt muskelsvakhet i armer og bein. Det forflytter seg rundt og varierer i grad hele tiden. Smerten i hodet har endret seg til å være mer konstant og den varer gjerne en dag el. to. Den er konsentrert midt oppe på hodet. Dette har vart ganske lenge og jeg begynner å bli veldig bekymret for om det er noe alvorlig. Legen min mener vi skal vente å se, fordi det ikke er gjort noen funn, hverken CT, blodpr eller nevr. test. Men jeg lurer om en MR-undersøkelse og en utredning hos nevrolog vil kunne gi andre svar? 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 En smerte midt oppå hodet er mest sannsynlig en irritasjon eller avklemming av en perifer hudnerve; kanskje forårsaket av muskelspenninger eller trange forhold øverst i nakken. Høres iallfall ikke ut som noe "farlig" f.eks svulster i hodet. Kanskje du kan få en henvisning av fastlegen din til en fysioterapeut som kan undersøke og eventuelt behandle nakken. Dersom plagene dine ikke går over, kan det være aktuelt å få en grundigere nevrologisk sjekk. Synes bør også undersøkes. For ordens skyld bør det undersøkes om du har fått boralia-infeksjon etter et flått-bitt, men sjelden at det arter seg på den måten du beskriver. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.