Gå til innhold

Navn på kommende barn...Hva tycker ni?

Anbefalte innlegg

Gjest svensk berte

Hej, Vi er et norsk-svensk par som venter et barn om ikke lenge.Etternavnet er svensk...

Vi vet ikke kjønn på barnet, men blir det en jente tenker vi: Emilia

Gutt:Samuel

Hva syns dere?

Gjør oppmerksom på at det er bevisst at navnet også skal lyde bra på svensk...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257207-navn-p%C3%A5-kommende-barnhva-tycker-ni/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest svensk berte

Emilia syne jeg er fint, men likte ikke Samuel så godt. Hva med Linnea eller Mats hvis det ikke skal være typiske motenavn?

Linnea er dessverre mitt eget navn ;) Så det tror jag ikke.Men takk for tips. Liker ikke så godt mats...

Jeg er ikke så glad i navn som Amalie, Emilie, Emilia, Cecilie osv. Av slike navn syns jeg Amelia er finest...

Samuel hadde jeg ikke valgt selv..., men jeg syns det er veldig fint likevel! Veldig fint faktisk- gå for det hvis det blir gutt :-)

Det der er jo klassisk bra på svensk, og ikkje ille på norsk heller.

Enkelte namn eg hadde tenkt på i forhold til våre barn, måtte berre forkastast fordi dei ville vere så framande i Sverige (den gongen vi framleis leika med tanken på å flytte dit) - og gemalen klagde over at det låt så norsk ;-)

Men det er jo mange flotte namn som går fint både i Norge og Sverige, så det blir sjeldan eit problem, og dei du har plukka fram der er to heilt greie.

Det syns no i alle fall

Gjest Moråselill

Gratulerer med Barnimagen!

Samuel er ikke så vanlig.

Det er jo et veldig religiøst navn. Se litt fra Samuels bok:

http://www.fastupwards.com/bibelen/index.php?bok=9&kap=16

Men navnet er jo flott, som Oscar og mange som har vært lite i vinden inntil nylig.

Annonse

Gjest svensk berte

Samuel er nydelig! Emilia er også fint, men ekstremt vanlig.

Syns du Emilia er "ekstremt vanlig"? Hmm...det var nytt for meg. Syns de fleste heter Amalie eller EmiliE...har innimellom hørt Amelia.

Jaja, kanskje det er vanlig, men fin-fint, det er det ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...