Gå til innhold

Nok en navnetråd; gammelnorske/norrøne navn

Anbefalte innlegg

Gjest kom med tips!

Barnet er bare såvidt påtenkt og med ønsket ankomst om et par år, men planlegging av navn er likevel veldig spennende allerede :-)

Jeg vil gjerne ha tips til gammelnorske navn eller norrøne navn til både gutt og jente... Det må gjerne være litt spesielt og sjeldent uten at det blir FOR rart.. Men kan også være litt vanlige navn.

Jeg har forelsket meg i "Astrid", men er allerede nedstemt sammen med noen andre navn som jeg har tenkt på i mange år :-(

Fortsetter under...

Astrid er et av de fineste navnene jeg vet. :)

Astrid er velig fint synes jeg. Jeg liker også Sigrid, Sigurd og Olav.

Vi får gutt men har ikke bestemt oss for navn enda, utrolig vanskelig. Begynner å få dårlig tid også.. men har bestemt oss for å se hvordan han ser ut først. Vet ikke om det hjelper noe men. :-)

Astrid er velig fint synes jeg. Jeg liker også Sigrid, Sigurd og Olav.

Vi får gutt men har ikke bestemt oss for navn enda, utrolig vanskelig. Begynner å få dårlig tid også.. men har bestemt oss for å se hvordan han ser ut først. Vet ikke om det hjelper noe men. :-)

Det er ikke lett i det hele tatt, min yngste fikk navn rett rundt 6 mnds alder ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...