lurerile Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 har hørt at hiv viruse dør etter 7 minutter uten for menske kroppen betyr det at en brukt sprøytespiss f.eks fra en narkoman eller hiv smitta er ufarli etter ca 10 min etter den har vært brukt? 0 Siter
lurerile Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Skrevet 7. desember 2006 Ville ikke satset på det da!! nei men sjangsene eke store etter noen timer kanskje dager ? 0 Siter
lonelyP Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Da har jeg lest noen av de andre innleggene dine. Ta det med ro og ikke tenk mer på dette. Du kan jo ta en hiv-test for å roe deg ned. 0 Siter
lonelyP Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 nei men sjangsene eke store etter noen timer kanskje dager ? du tenker for mye ;o) 0 Siter
lurerile Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Skrevet 7. desember 2006 Da har jeg lest noen av de andre innleggene dine. Ta det med ro og ikke tenk mer på dette. Du kan jo ta en hiv-test for å roe deg ned. jeg jobber på et landbruksverksted langt ute i skauane å sku døtte noe nedi søppel bøtta å da kom jeg te å tenke på det. jeg tok en hiv test for 2 uker sia etter å hatt ubeskytta sex me ei jente for 3 månder sia jeg må jo vente i 8 uker 0 Siter
lonelyP Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 jeg jobber på et landbruksverksted langt ute i skauane å sku døtte noe nedi søppel bøtta å da kom jeg te å tenke på det. jeg tok en hiv test for 2 uker sia etter å hatt ubeskytta sex me ei jente for 3 månder sia jeg må jo vente i 8 uker Jo, men kjære deg. Du har spurt om du kunne få det i butikken fordi du oppdaget en mørk flekk på fingeren din, og du har spurt om du kan få det fra en sprøyte som ikke har vært brukt på ca. 10 min og du lurer på om du har fått det fra en dame-episode. Det forteller meg at du tenker alt for mye på dette. Du synes ikke selv at du er litt hysterisk da? 0 Siter
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Det er ikke mulig å si helt nøyaktig hvor lang tid det tar før HIV blir inaktivert utenfor organismen. Det er mange faktorer som spiller inn, bl.a. temperatur, mengde virus i sprøytespiss, etc., hvor mye blod eller anndre organiske materiale som viruset befinner seg i, osv. Er man riktig uheldig kan viruset overleve i minst et døgn, kanskje lenger. 0 Siter
lurerile Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Skrevet 7. desember 2006 Det er ikke mulig å si helt nøyaktig hvor lang tid det tar før HIV blir inaktivert utenfor organismen. Det er mange faktorer som spiller inn, bl.a. temperatur, mengde virus i sprøytespiss, etc., hvor mye blod eller anndre organiske materiale som viruset befinner seg i, osv. Er man riktig uheldig kan viruset overleve i minst et døgn, kanskje lenger. i rom tempratur da. sku døtte ned noe i søppla på jobben et landbruksverksted som ligger langt ute på lande å da begynte jeg å tenke på det 0 Siter
lurerile Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Skrevet 7. desember 2006 Jo, men kjære deg. Du har spurt om du kunne få det i butikken fordi du oppdaget en mørk flekk på fingeren din, og du har spurt om du kan få det fra en sprøyte som ikke har vært brukt på ca. 10 min og du lurer på om du har fått det fra en dame-episode. Det forteller meg at du tenker alt for mye på dette. Du synes ikke selv at du er litt hysterisk da? å jo begynner åbli lei men har vært san etter at dama gikk fra meg 0 Siter
lonelyP Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 å jo begynner åbli lei men har vært san etter at dama gikk fra meg såvidt jeg så i et svar fra dr. Miklos så er det ekstremt få med hiv i Norge. Det er ganske liten sjanse for at du skal få det. Når man dytter ting ned i søpla kan det jo uansett være smart å være litt forsiktig, men ikke pga. hiv infeksjon. Sprøyter som brukes i laboratorier og under ellers ordnede forhold kastes uansett ikke i søpla, de samles i spesial bokser. La nå ikke dette ødelegge livet ditt, de aller fleste lever et bra liv fylt med sex og sår på fingre og annet uten at de får hiv av den grunn. Hvis det er tvangstanker som du ikke greier å gjøre noe med selv så kanskje du burde søke hjelp for tvangstankene og ikke hiv-frykten? 0 Siter
lurerile Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Skrevet 7. desember 2006 såvidt jeg så i et svar fra dr. Miklos så er det ekstremt få med hiv i Norge. Det er ganske liten sjanse for at du skal få det. Når man dytter ting ned i søpla kan det jo uansett være smart å være litt forsiktig, men ikke pga. hiv infeksjon. Sprøyter som brukes i laboratorier og under ellers ordnede forhold kastes uansett ikke i søpla, de samles i spesial bokser. La nå ikke dette ødelegge livet ditt, de aller fleste lever et bra liv fylt med sex og sår på fingre og annet uten at de får hiv av den grunn. Hvis det er tvangstanker som du ikke greier å gjøre noe med selv så kanskje du burde søke hjelp for tvangstankene og ikke hiv-frykten? det er et landbruksverksted vi reparerer traktorer for bønder entreprenører osv det er en tønne vi kaster papir å sant i men jeg tenker at det kan komme me de traktorene som har gått i snøbrøytingi oslo om vinteren 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.