Gå til innhold

Barnløshet, pergotime, blødninger

Anbefalte innlegg

Efh1365381049

Jeg er ei jente på 31 år.Jeg sluttet med P-piller i desember 2004 for å prøve å bli gravid. Har litt uregelmessig mens og det har ikke skjedd noe ennå(hadde uregelmessig mens før jeg begynte på piller også)... Fikk time hos gynekologen og han fant ikke noe spesielt (bortsett fra at han trodde det var noe i veien med eggløsningen min) og satte meg på pergotimekur. Det er nå 35 dager siden sist mens. Jeg tok en graviditetstest for 4 dager siden, og den var negativ. De siste dagene har jeg hatt brunaktig utflod og vondt nederst i magen (som menssmerter). Er dette mensen eller kan det være noe som er galt, eller er det vanlige bivirkninger ved pergotime? Hvis dette er mensen, når skal jeg begynne med neste pergotimekur ? Begynner å gi opp litt nå... Det meste dreier seg om å bli gravid for tida, og det er ganske slitsomt.....

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du kan ha vært meget tidlig gravid og ha abortert, det skjer mye oftere enn man før har trodd, ofte viser det seg bare som en forsinket og litt unormal menstruasjon. Hvis du har smerter kan det være begynnende menstruasjon eller abortsmerter, i verste fall graviditet utenfor livmoren, men det er lite sannsynlig når graviditetstesten er negativ. Hvis du får noe som ligner en vanlig menstruasjon, så kan du starte med pergotime på nytt. Hvis du fortsetter med unormal blødning og/eller smerter bør du få en sjekk hos din gynekolog.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...