Gå til innhold

Noen som har tatt toxoplasmoseprøve?

Anbefalte innlegg

Gjest Skal teste neste uke...

Jeg skal ta toxoplasmoseprøve hos legen neste uke. Er det noen her inne sso har gjort dette? Er leegen velvillig til å ta denne, eller vil han se på meg som hysterisk hypokonder? Har faktisk vært utsatt for smitte... Stemmer det at en må vente 3 uker etter en har vært utsatt for smitte før en kan ta prøven? Hvor lang tid tar det før en får svaret?

Dersom jeg faktisk er smittet, hva skjer da? Dersom det viser seg at jeg har hatt en infeksjon tidligere, kan legen påvise om denne er gammel eller ny? Jeg er 6 mnd på vei, så jeg håper han kan si om infeksjonen er eldre enn 6 mnd dersom jeg skulle ha blitt smittet.

Her ble det mange spørsmål! Veldig takknemlig om noen kan svare meg på noen av de!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257381-noen-som-har-tatt-toxoplasmosepr%C3%B8ve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

vordende 3-barns mamma

vet bare at på "mitt" legesenter er det rutine å sjekke for toxoplasmose rundt uke 26-28. Jeg har nylig tatt den, men har ikke fått noe tilbakemelding. Antar at de bare gir beskjed dersom den er positiv. er nå i uke 31.

Jeg har tatt den, fordi jeg ville det selv. Jobber i barnehage og er i kontakt med jord daglig... :) Det var helt ok, det, ingen spørsmål.

Vet ikke hva du mener med at du har vært utsatt for smitte, men det er uansett lurt av deg å be om å bli testet. De andre spørsmålene dine vetjeg dessverre ikke svarene på! :)

Jeg har tatt den, fordi jeg ville det selv. Jobber i barnehage og er i kontakt med jord daglig... :) Det var helt ok, det, ingen spørsmål.

Vet ikke hva du mener med at du har vært utsatt for smitte, men det er uansett lurt av deg å be om å bli testet. De andre spørsmålene dine vetjeg dessverre ikke svarene på! :)

Jeg mener jeg ble utsatt for smitte ved at jeg fikk katteavføring på hendene. Vasket meg godt etterpå, men er allikevel veldig bekymret... :(

Annonse

Veeeeldig liten mulighet for det... men det skader jo ikke å teste, så klart..

ja, jeg overdramatiserer nok, men har hengt meg helt opp i at jeg sikkert er smittet. Føler at jeg må teste for at jeg skal slutte å tenke på det! Det står jo overalt jeg leser om graviditet at gravide skal holde seg unna katteavføring. Jeg har siste ukene blitt utsatt for katteavføring 3 ganger pga en katt som har funne ut at området rett utenfor døren vår en en bra plass å legge avføringen. Har fått på hendene når jeg har vaska dette bort... Irriterende!!!!

Men takk for oppmuntrende ord!:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...