Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære dere ! Har skrevet noen ganger og fått gode råd,- jeg har et probloemsvangerskap og i tillegg høy alder, og mistet en gutt eter tre timer siste svangerskap pga placentaruptur, barefor å minne dere på hvem jeg er. Dette er svangerskap nr. 8, men det tredje hvor jeg har nådd mer enn 20 uker.I tillegg har jeg svangerskapsdiabetes. Nå har jeg begynt å kjenne kynnere allerede. De skal jo være ufarlige,- men er det vanlig at de kommer så tidlig ? Og kan de sette igang noe a la fødsel ? De er nemlig ganske sterke av og til, magen blir steinhard, og de varer lenge hver gang. Jeg er livredd for å miste denne babyen også,- så jeg spør heller en gang for mye enn forlite. Skal jo inn i uke 28, og ta sectio i uke 30 - 32, på RH. Bør jeg snakke med legen min der om dette, eller kan jeg ta det hewlt med ro. ( Har ikke lyst til å virke hysterisk heller) - det blir bare sånn "Ulven kommer"-effekt, føler jeg. Takknemlig for svar, gjerne fra Trine Endsjø, som har svart meg flest ganger før. Hilsener fra

Bitten

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25741-kynnere-i-snart-uke-22/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Då Trine är ledig några dagar, så prövar jag att besvara på din fråga ändå. Jag har stor förtåelse för din oro, då du har en tråkig erfarenhet bakom dig med många komplikationer.

Kynnere är vanligt från vecka 18. Det är livmodern som gjör sammandragningar för att förbereda sig inför förlossningen. Dessa är ofarliga och normala, om de inte är varaktiga och försvinner efter vila. Det vanligaste är att kynnere kommer efter fysisk ansträngning feks när man går i trappor. Försvinner sammandragningarna efter denna anträngning är de alltså inte farliga. Skulle dina kynnere inte försvinna efter vila, skall du ta kontakt med din doktor för en vurdering. Med din bakgrund, tycker jag att du hellre skall kontakta din doktor en gång för mycket än för lite om du är oroad över något. Jag önskar dig lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25741-kynnere-i-snart-uke-22/#findComment-106520
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...