Gå til innhold

Amming og brystreduksjon


Gjest uten nick i dag

Anbefalte innlegg

Gjest uten nick i dag

Hei,

Jeg hadde brystreduksjon for 6 år siden, og er nå gravid.

Hvor stor er sjansen for at jeg kan amme?

Vil det uansett komme melk i brystene, og i så fall i hvilken uke/måned?

Det er ingen problem for meg hvis jeg ikke kan amme, vil bare ha et realistisk svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en venninne som foretok en brystreduksjon for noen år siden og hun fikk ikke til å amme - ungen drakk bare blod rett og slett. Hun hadde ikke sprukne brystvorter, men det var fordi melkegangene var ødelagte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære uten nick i dag. Kvinner kan få ammeproblemer etter brystreduksjon pga at utførselsgangene fra brystkjertlene er skadet eller at følelsesnerven til brystknoppen er skadet slik at utdrivningsrefleksen som får melken til å renne når barnet suger ikke kommer igang. Det siste problemet kan løses med en nesespray som du kan bruke før du ammer barnet ditt.

I graviditeten vil brystene i en periode kjennes ømme og de øker i størrelse. Det er melkekjertlene som forbereder seg til å produsere melk. Når barnet og morkaken er født, vil du begynne å produsere melk. Sørg for at det står i papirene dine at du er brystoperert, slik at du får ekstra oppfølging og hjelp på barselavdelingen.Regn med at du kasnkje ikke klarer å produsere alt det barnet trenger. Morsmelken din inneholder stoffer som er unike i forhold til ditt barn, derfor er selv små mengder viktige for barnet ditt. Brosjyren:Hvordan du ammer ditt barn, får du gratis på helsestasjonen der du bor.Les den,det er lurt å forberede seg på amming i svangerskapet.Kom gjerne tilbake med spørsmål i forum. Lykke til med graviditet og svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...