Gjest uten nick i dag Skrevet 25. april 2001 Skrevet 25. april 2001 Hei, Jeg hadde brystreduksjon for 6 år siden, og er nå gravid. Hvor stor er sjansen for at jeg kan amme? Vil det uansett komme melk i brystene, og i så fall i hvilken uke/måned? Det er ingen problem for meg hvis jeg ikke kan amme, vil bare ha et realistisk svar. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. april 2001 Skrevet 25. april 2001 Jeg har en venninne som foretok en brystreduksjon for noen år siden og hun fikk ikke til å amme - ungen drakk bare blod rett og slett. Hun hadde ikke sprukne brystvorter, men det var fordi melkegangene var ødelagte. 0 Siter
Ragnhild Alquist, Helsesøster Skrevet 25. april 2001 Skrevet 25. april 2001 Kjære uten nick i dag. Kvinner kan få ammeproblemer etter brystreduksjon pga at utførselsgangene fra brystkjertlene er skadet eller at følelsesnerven til brystknoppen er skadet slik at utdrivningsrefleksen som får melken til å renne når barnet suger ikke kommer igang. Det siste problemet kan løses med en nesespray som du kan bruke før du ammer barnet ditt. I graviditeten vil brystene i en periode kjennes ømme og de øker i størrelse. Det er melkekjertlene som forbereder seg til å produsere melk. Når barnet og morkaken er født, vil du begynne å produsere melk. Sørg for at det står i papirene dine at du er brystoperert, slik at du får ekstra oppfølging og hjelp på barselavdelingen.Regn med at du kasnkje ikke klarer å produsere alt det barnet trenger. Morsmelken din inneholder stoffer som er unike i forhold til ditt barn, derfor er selv små mengder viktige for barnet ditt. Brosjyren:Hvordan du ammer ditt barn, får du gratis på helsestasjonen der du bor.Les den,det er lurt å forberede seg på amming i svangerskapet.Kom gjerne tilbake med spørsmål i forum. Lykke til med graviditet og svangerskap. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.