aase99 Skrevet 25. april 2001 Del Skrevet 25. april 2001 Hei Jeg vet ikke om dette blir på siden av hva dere svarer på, men jeg prøver likevell. Ei venninde av meg fikk for kort tid siden et dødfødt barn. Hun er ikke i min nærmeste omgangskrets, men vi jobber sammen og har noen felles venner. Jeg vet ikke hva som gikk feil denne gangen, men det var ingen tegn på noe galt på hennes siste kontroll. Hun født på termin. Som jordmor har dere sikkert erfaring med hvordan en bør møte personer som har vært gjennom noe så grusomt som å miste et barn. En kan jo ikke bare overse hva som har skjedd, og late som ingen ting. Problemet er jo at jeg sikkert ikke vil treffe dem privat før hun kommer tilbake på jobb. Vi er en stor bedrift med mange kolleger, så skal alle snakke med henne om dette, så vil nok det også bli tøft for henne. Selv så er jeg nå gravid selv i uke 26, og jeg føler at det også vil gjøre situasjonen ekstra tøff når vi møtes. Håper å få noen råd om hva en kanskje bør si evt. gjøre. Og hva en bør styre unna. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25755-hvordan-m%C3%B8te-venner-som-har-mistet-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lissy Skrevet 25. april 2001 Del Skrevet 25. april 2001 Kjære aase Jeg er ikke jordmor, men har dessverre erfaring med å miste et barn. Vi er jo alle så forskjellige, men for meg var det veldig godt at kollegaene mine ikke var redd for å komme å snakke med meg om det som hadde skjedd. Det viktigste er ikke hva som blir sagt, bare at man tar kontakt. Jeg har også opplevd at mennesker ikke har turd å snakke med meg etter at sønnen vår døde, og det gjør ting vanskelig både for dem og for meg. Jeg greide heller ikke å engasjere meg i andres glede over at de var gravide, så kanskje du ikke behøver å snakke for mye om det i denne første tiden . Du ville sikkert få mange fine svar om du la inn dette spørsmålet på sidene "vi som har et barn for lite". Der finnes det mange, fantastisk fine mennesker som har erfaring med temaet. Sånne mennesker som deg, som virkelig vil være et godt medmenneske for noen som er i sorg, er en velsignelse når man er midt oppi det selv. Lykke til !! Klem, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25755-hvordan-m%C3%B8te-venner-som-har-mistet-barn/#findComment-106487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 25. april 2001 Del Skrevet 25. april 2001 Jag förstår att du tycker att detta är en svår situation och att du gruar dig till det första mötet med denna vennina. Det viktigaste tror jag är att vara sig själv, vara tillgänglig och lyssna. Att visa att man bryr sig om dem och ge dem bekräftelse är viktigt, då det tyvärr finns de som undviker dessa möten och går omvägar för att slippa dessa samtal. Jag tycker att du fick ett bra svar av "lissy" ovan, som jag är enig i. Som hon skrev så kan du också lägga in ett inlägg på det andra forumet här påDOL. Försök att inte fokusera eller tala om din graviditet utan rikta in samtalet runt deras barn och upplevelser. Jag tror att det naturligt falller sig in hur och vad du skall prata med dem om. Lycka till! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25755-hvordan-m%C3%B8te-venner-som-har-mistet-barn/#findComment-106507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.