Gå til innhold

Testing for kjønnsykdom

Anbefalte innlegg

Gjest Pearshaped

Hvordan gjøres det ? Går man bare til lege å sier man vil teste seg? Er det kun en blodprøve eller mer?

Har i den senere tiden fått litt problemer, svir noe vanvittig når jeg pisser og det føles som jeg må skikkelig på do hele tiden, men det kommer bare en liten skvett.

Begynte nesten å lure siden jeg aldri har vært spesielt forsiktig og jeg er 30 og aldri blitt smittet med noe. Hører andre sier de har fått noe fra tid til annen, så nå var det min tur.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257616-testing-for-kj%C3%B8nnsykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Er du mann eller kvinne?

Hvis kvinne: du har mest sannsynlig pådratt deg en urinveisinfeksjon. Lett å behandle, tre dagers antibiotika pleier å holde. Ta med en urinprøve til legen.

Hvis mann: urinveisinfeksjon er lite sannsynlig, dersom du har normale forhold i urinveiene og ikke har hatt det tidligere. seksuelt overførbar sykdom er mer sannsynlig, enten chlam/gonorre, eller i form av en uspesifikk betennelse i urinrøret. Du kan testes ved en urinprøve på legekontoret, men ofte bør det også sendes inn pinne-prøve (den er ikke så ille)

Hvis du har kjønnsykdom er også denne lett å behandle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...