Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei, fant ut idag at jeg er gravid i 6. uke. har vært på en del fester den siste tiden hvor det har blitt mye alkohol og narkotika. Er nå helt avholden etter at jeg fikk vite at jeg har blitt gravid. trappet ned til 5 sigaretter og skal fortsette slik til jeg blir røykfri. Men vurderer sterkt abort da kanskje festingen min har skadet fosteret allerede!? hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257716-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Når du forteller at du har brukt både alkohol og narkotika, lurer jeg selvsagt på hvorvidt du har for vane å bruke narkotike i tillegg til alkohol. Hvis du vet at du har et avhengighetsforhold til alkohol eller narkotika, bør du vurdere om du bør søke hjelp med tanke på oppfølging av svangerskapet. Jeg vil ikke anbefale noen å ta abort, selv om man iblant kan lurer på om omstendighetene rundt et svangerskap er optimale. Slik du forteller virker det som om du ta ansvar og har kuttet ut alkohol/narkotika. At du klarer å slutte og røyke også, er veldig bra. Jeg tror nok ikke at barnet har tatt skade siden du sluttet så tidlig. De fleste vil nok fortelle at de ihvertfall har drukket litt alkohol i perioden før de fikk vite at de var gravid. Det vesentlige er at man tar ansvar og slutter umiddelbart etter positiv gravitest.

Jeg ønsker deg lykke til videre i svangerskapet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257716-hjelp/#findComment-2049785
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...