Gå til innhold

Ny på dette forumet her ;o)

Anbefalte innlegg

Gjest Håpefugl

Hei!

Jeg er helt blank på området. Og har sikkert en mengde dumme spørsmmål og kommme med, men dere får overbære di så godt som overhode mulig ;o)

Det første jeg lurer på er om hvordan man regner ut syklusen sin, disse 28 dagene, er det fra førstedag mens, til neste førstedag mens, eller hva? Foreløpig har jeg ikke så god oversikt, men har begynt og ta notater fra og med i dag. Første dag mens.

Jeg prøvde denne eggløsningskalkulatoren som nevnt under, men i og med jeg ikke er 100% sikker på min egen syklus, hørers sikkert helt utrolig sløvt ut, så får jeg bare kjangse på at det er 28 jeg da;o)

Har også hørt at det finnes veldig mange eggløsningstester, noen som har ett tips. Var/er du veldig fornøyd med ett spesielt produkt?

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257741-ny-p%C3%A5-dette-forumet-her-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

www.pernille.info er et godt sted å begynne. Spesielt den delen om syklusen der, det er godt forklart. :)

Dag 1 i syklusen er den dagen du får mensen. Siste dag i syklusen er dagen før du får mensen igjen.

Det kan være lurt å notere ned når du får mensen, sånn at du kan regne deg frem til når du kan vente å få den neste gang dersom det viser seg at den er regelmessig. :)

Syklusen regnes fra første mensdag til neste første mensdag ja. En normal syklus er vel på 27-29 dager, men det er slett ikke uvanlig å ha fra 25-35 dagers sykluser heller.

Eggløsning kommer vanligvis ca. 14 dager _før_ mensen, men jeg kjenner godt når jeg har eggløsning (ofte i alle fall) og mener bestemt jeg fikk eggløsning 16 dager før mens den tiden jeg hadde 32-35-dagers sykluser.

Hei der! :) med "neeeesten" samme nick som meg ;)

Ser du har fått gode svar her under, så da trenger ikke jeg komme med enda flere - ville i grunnen bare si hei! Er ny her jeg og, skjønner du. Håper på vårt første barn om ikke altfor lenge..Du da, første? :)

Lykke til. Vi kommer nok til å ses her, jeg stiller nemlig en haug av spørsmål selv...hehe...

Ser du har fått gode svar her under, så da trenger ikke jeg komme med enda flere - ville i grunnen bare si hei! Er ny her jeg og, skjønner du. Håper på vårt første barn om ikke altfor lenge..Du da, første? :)

Lykke til. Vi kommer nok til å ses her, jeg stiller nemlig en haug av spørsmål selv...hehe...

Ps Jeg har kjøpt tester på bllig-tester.no Der fikk jeg tre gravitester og 21 eggløsningstester for 180 kr Kjempegreie å bruke :)

et lite tips bare.

Gjest håpefugl

www.pernille.info er et godt sted å begynne. Spesielt den delen om syklusen der, det er godt forklart. :)

Dag 1 i syklusen er den dagen du får mensen. Siste dag i syklusen er dagen før du får mensen igjen.

Det kan være lurt å notere ned når du får mensen, sånn at du kan regne deg frem til når du kan vente å få den neste gang dersom det viser seg at den er regelmessig. :)

Tusen takk for svar:o)

Annonse

Gjest Håpefugl

Syklusen regnes fra første mensdag til neste første mensdag ja. En normal syklus er vel på 27-29 dager, men det er slett ikke uvanlig å ha fra 25-35 dagers sykluser heller.

Eggløsning kommer vanligvis ca. 14 dager _før_ mensen, men jeg kjenner godt når jeg har eggløsning (ofte i alle fall) og mener bestemt jeg fikk eggløsning 16 dager før mens den tiden jeg hadde 32-35-dagers sykluser.

Tusen takk for svar!

Gjest Håpefugl

Takk for hyggelig velkomsthilsen :o)

Nei, dette blir andremann, om det blir noen da ;o) Vi får ta det som det kommer.

Takk for tipsene om billigtestene :o)

Vennlig hilsen

Gjest Håpefugl

Ps Jeg har kjøpt tester på bllig-tester.no Der fikk jeg tre gravitester og 21 eggløsningstester for 180 kr Kjempegreie å bruke :)

et lite tips bare.

Hei Hope!

Finner dessverre ikke siden billig-tester.no, kan det hende den heter noe annet?

MVH

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...