Tjo hei! Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei! Jeg er student, og flyttet i høst inn i en leilighet hvor det nå er påvist store fuktskader. Dette var en leilighet av gammel standard, og varmtvannstanken hadde i det skjulte hatt en lekkasje uten at jeg hadde lagt merke til det. Det var først da parkettgulvet begynte å heve seg betrakteklig, at jeg først la merke til det. En takstmann ble satt på saken, og han kunne konstatere at denne lekkasjen hadde vart over lengre tid, også før jeg flyttet inn. Han målte fukt i store deler av leiligheten, og beordret meg straks til å flytte ut på grunn av helsefaren ved å bo under slike omstendigheter. Nå er forsikringsselskapet satt på saken, og huseieren har fått sin lærepenge. Slik har jeg da altså bodd i flere måneder. Jeg hadde soverom/kjøkken på samme rom, og tanken det var lekkasje av var rett ved senga. Skoene mine ble til og med dekt av et hvitt ullaktig belegg. Underveis i denne perioden har jeg fått et utslett på hake, overleppe og opp ved siden av nesen. Det ligner små blemmer, og blir veldig rødt og tørt. Men det klør ikke noe særlig. Kan dette kanskje ha en sammenheng med fuktigheten/sopp? Jeg var med fastlegen min som mente dette ikke var tilfelle. (Dette var før jeg visste om hvor store fuktskader leiligheten hadde, men nevnte til legen om at jeg hadde mistanke om fukt...) Jeg fikk da en salve som heter Fucidin 2%. Dette hjalp litt, men så fort jeg stoppet opp med salven kom det tilbake. Likevel har jeg merket noe forbedring etter at jeg nylig flyttet. Før dette prøvde jeg Bacimycin og Mildison Lipid 1% uten at dette hjalp. Jeg har også et utslett på innsiden av høyre lår. Ellers merket jeg at det ofte kunne svi i luftveiene når jeg våknet om morgenen. Jeg føler også at jeg svetter mer enn vanlig, og at hodet er unormalt opphetet til tider. Bør jeg ta en skikkelig legetest etter dette? Kan det være mulig å finne ut om jeg har tatt skade av å bo slik? Håper noen kan hjelpe meg med dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257770-utslett-av-fuktig-hus/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Det er helt riktig at fukt i hus er uheldig og må unngås. Det er imidlertid lite sannsynlig at du har fått noen permanent skade etter en tross alt relativt kort tid i huset. Svie i luftveiene har neppe noe med oppholdet i huset å gjøre og om det skulle ha med fuktskaden å gjøre er det aller mest sannsynlig noe som går over av seg selv uten varige forandringer. Utslettet du har kan like gjerne være et utslett som ofte dukker opp om høsten fordi inneluften blir tørr. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257770-utslett-av-fuktig-hus/#findComment-2053698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.