Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har de fleste symptomer for svangerskapsforgiftning og er litt engstelig. Jeg har kvalme, kraftig hodepine og synsforstyrrelser.

Har vært hos en lege som har tatt blodtrykket mitt og det er helt fint.

Dersom jeg har forgiftning, vil jeg da automatisk få høyt blodtrykk? Kan jeg utelukke svangerskapsforgiftning når blodtrykket er helt ok?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25779-svangerskapsforgiftning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Du har 3 symptom som kan finnas med om man har en svangerskapsförgiftning. I tillägg till dessa symptom skall man ha ett blodtryck över 140/90 , äggvita i urinen och evt ödem. Om du inte har äggvita i urinen eller förhöjt blodtryck, så anser jag inte heller att du har avngerskapsförgiftning. Lycka till vidare!

• 5 uker senere...

Du har 3 symptom som kan finnas med om man har en svangerskapsförgiftning. I tillägg till dessa symptom skall man ha ett blodtryck över 140/90 , äggvita i urinen och evt ödem. Om du inte har äggvita i urinen eller förhöjt blodtryck, så anser jag inte heller att du har avngerskapsförgiftning. Lycka till vidare!

Det er ikke riktig at det MÅ være eggehvite i urinen og væskeansamling for å utvikle/ha utviklet svangerskapsforgiftning. Jeg har to ganger utviklet alvorlig svangerskapsforgiftning med sykehusinnleggelse og til slutt akuttsnitt. (etter blodtrykkssenkende medisiner og sengeleie.) Jeg hadde høyt blodtrykk, ingen eggehvite første gangen, men litt eggehvite andre gangen. Jeg hadde ikke væskeansamling i kroppen. (jeg gikk opp 17 kilo første gangen og 12 kilo andre gangen). Jeg husker at gynekologen som foretok keisersnittet første gangen hadde med en student under en legevisitt. Jeg overhørte da at han sa at nyere forskning viser at det nødvendigvis ikke må være eggehvite eller væskeansamling for å utvikle svangerskapsforgiftning, noe jeg er et godt eksempel på.

(jeg hadde forøvrig et svangerskap mellom disse to hvor jeg ikke utviklet svangerskapsforgiftning)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...