Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har både tatt en kjapp en bak soveromsdøra og gått for å "ta en middagshvil" og låst døra, mens ungene har lekt eller sett tv på stua. Syns ikke det gjør noe så lenge de ikke ser og får med seg akkurat hva som foregår.

Bare å si at "vi hviler litt vi bare, er tilbake om en liten halvtime. Ikke forstyrr oss da, er snart tilbake, må bare hvile litt."

Det er aldri noe problem det.

Fortsetter under...

• Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ylvali1365381015

46

• mumitrollet

19

• amber sun

12

• 4barns mor-77

12

Herlighet, vikingtida var jo på mange måter både barbarisk og pervers for et moderne mennekse!

Vi lever i en helt annen tid...

Jeg kan da min historie og er ikke fullstendig grønn heller...

De hadde nok et helt annet forhold til sex, barn, livet generelt, arbeid og slit, vold, krig... Det er ikke relevant lenger i mitt liv hvordan folk praktiserte sex for 1000 år siden! :-)

Ja, jeg mener jeg ville følt meg pervers dersom jeg hadde

låst meg inne sammen med gubben hver ettermiddag for å knulle mens ungene lekte eller så tv eller hva det nå måtte være...

Uhøflig overfor dem, på en måte... Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.

Det er da ikke perverst, jeg er helt uenig med deg.

Det er mange barn som er vant til at foreldrene går og tar en "middagslur" innimellom. De blir ikke traumatisert av det.

Løsningen er for oss såre enkel:

Under slike forhold avstår vi fra sex. Vi klarer da det, voksne mennesker?!

Vi liker å boltre oss skikkelig, ikke ligge stille og forknytt og tenke på om noen kommer på døra snart... ;-)

"Vi liker å boltre oss skikkelig, ikke ligge stille og forknytt og tenke på om noen kommer på døra snart... ;-) "

Forskjell på stille og forknytt. ;-)

Dessuten har vi begge deler, for vi har "middagslur" eller etter barna har sovnet i barneuker, og fri og mer høylytt sex når det er ungefrie uker. Sånn sett er vi heldige, vi får i både pose og sekk. ;-P

;-)

Det som bygges sakte opp blir som regel så mye bedre når det utløses!

Amen! ;)

Og om man da føler man må ha noe og gjøre når barna sitter å ser barne-tv el. Så er det da alltids nok og finne på i et hus... Vaske, klesvask, sortere sokkeskuffen.... Og da er man allikevel i nærheten og tilgjengelig.

Nei, folk må nå gjøre som de vil de. Men jeg foretrekker å bruke tiden jeg kan sammen med barna.

Enig!

Selvfølgelig dør ikke barna av å vite at mor og far har sex. Men jeg synes ikke det er greit å "stikke av" sånn allikevel. Hvor mange timer har man egentlig med barna sine på ettermiddag/kveld? De fleste er vel i skole/bhg mye av dagen....?

Synes de timene vi har til rådighet er så verdifulle, at de kimser vi ikke av...

Men allikevel så får vi til å ha sex så mye vi bare vil her i huset. Mor og ste-far får sin kvalitets-tid etter at barna er i seng!

Men har barna noe godt av å lære at mamma skal være tilgjengelig for dem hele tiden?

Jeg synes det er greit at barna opplever at voksne kan ha behov som ikke involverer dem, og at de etter hvert må lære seg å ta hensyn til det.

Så snakker jeg generelt, ikke bare om sex.

Snakk om å være overbeskyttende.

Barn tar ikke skade av at foreldrene tar en "middagslur" og låser døra i 15-20 min. Dersom de skulle følt seg avvist av noe slikt har de andre problemer. Da hadde de neppe taklet at foreldrene dro på jobb e.l. heller. Gi barn litt mer kreditt enn det der.

Barn tar heller ikke skade av å vite at foreldrene har sex. Fant selv dette ut i ganske ung alder og synes nok det var litt ekkelt, men brydde meg fint lite om det. Har heller ikke tatt noen skade av det.

Å føle seg invadert av å høre/vite at foreldrene har sex sier mest om deg.

Jeg hadde følt meg invadert om jeg hadde hørt lyder! Usjamin!

Annonse

Ja, hadde de bare fått orgasme hver ettermiddag eller blitt penetrert under barne-tv tror også jeg at de hadde blitt myyye bedre foreldre!

Ærlig talt høres denne praksisen litt pervers ut i mine ører.

Og nå er jeg kanskje mer ærlig enn jeg burde.

Du kan da vel umulig mene at det er perverst å ta seg en runde mens barna ser barne-TV!?

Har selv litt problemer med å leve meg helt inn i det som skjer og derved ha full glede av sex når jeg vet noen kan avbryte, men at det er galt eller perverst faller meg ikke inn.

Men har barna noe godt av å lære at mamma skal være tilgjengelig for dem hele tiden?

Jeg synes det er greit at barna opplever at voksne kan ha behov som ikke involverer dem, og at de etter hvert må lære seg å ta hensyn til det.

Så snakker jeg generelt, ikke bare om sex.

Hvorfor skulle de ikke ha godt av dèt? Så lenge vi har ettermiddagen fri, og kan være sammen, så ser jeg da virkelig ikke noe problem i at jeg er tilgjengelig?

Mamma kan godt reise på butikken en tur alene, og om jeg skulle være fryktelig sliten eller i dårlig form en dag, så kan jeg godt legge meg på sofaen og slappe av litt. Det er ikke det det går på her, poenget mitt var at når barna er våkne så stenger jeg meg ikke inne bak låste dører for å ha sex. Dèt kan vi gjøre når de har lagt seg!

Hvorfor skulle de ikke ha godt av dèt? Så lenge vi har ettermiddagen fri, og kan være sammen, så ser jeg da virkelig ikke noe problem i at jeg er tilgjengelig?

Mamma kan godt reise på butikken en tur alene, og om jeg skulle være fryktelig sliten eller i dårlig form en dag, så kan jeg godt legge meg på sofaen og slappe av litt. Det er ikke det det går på her, poenget mitt var at når barna er våkne så stenger jeg meg ikke inne bak låste dører for å ha sex. Dèt kan vi gjøre når de har lagt seg!

Jeg ser et problem hvis barna gjennom dette lærer at de er verdens sentrum, og at alle rundt dem skal rette seg etter dem og være parat til å dekke deres behov til enhver tid.

Jeg sier gjerne "nå vil jeg være litt alene" til barna, og har null dårlig samvittighet for det.

ylvali1365381015

Det er da ikke perverst, jeg er helt uenig med deg.

Det er mange barn som er vant til at foreldrene går og tar en "middagslur" innimellom. De blir ikke traumatisert av det.

Traumer holder jeg utenfor her,

det er det andre som konkluderer med.

Men jeg synes det er rart, uhøflig og, ja, unaturlig...

ylvali1365381015

Amen! ;)

Og om man da føler man må ha noe og gjøre når barna sitter å ser barne-tv el. Så er det da alltids nok og finne på i et hus... Vaske, klesvask, sortere sokkeskuffen.... Og da er man allikevel i nærheten og tilgjengelig.

Nei, folk må nå gjøre som de vil de. Men jeg foretrekker å bruke tiden jeg kan sammen med barna.

Amen igjen! :-)

Jeg ser et problem hvis barna gjennom dette lærer at de er verdens sentrum, og at alle rundt dem skal rette seg etter dem og være parat til å dekke deres behov til enhver tid.

Jeg sier gjerne "nå vil jeg være litt alene" til barna, og har null dårlig samvittighet for det.

Der er jeg enig med deg, Atene. :-)

Annonse

Synes du drar det her litt langt nå... Det er vel ingen som har sagt at barna tror de er verdens sentrum og at alle skal stå parat for dem døgnet rundt...

Men ja, jeg foretrekker å bruke tiden sammen med dem når vi har muligheten!

De er på skole/sfo/bhg til fire hver dag. Det vil si at vi har maks 4-5 timer sammen hver ettermiddag. De er hos pappa`n annenhver helg. Husarbeid _må_ gjøres, og da foretrekker jeg altså å ta oppvasken mens barna ser tv, sånn at vi heller kan kose oss sammen ellers. Samboer jobber sånn at han ikke får sett de i det hele tatt på ettermiddagen annenhver uke, så han vil også da heller være sammen med barna når han kan istedetfor å gjemme seg bort på soverommet.

Ta nå i dag f.eks. Han har hatt med seg eldstemann ut på julegave-shopping til de to andre barne, og er nå på samme runden med jenta på 7. Når de er ferdige skal vi kose oss å spise sen middag sammen...

Og når barna er i seng i kveld... Ja da er det vår tur til å kose oss!

Tja. Lever du etter filosofien til Tor Erling Staff, altså den som sier at unger bør lære praktisk sex av sine foreldre, er det helt sikkert greit å pule høylydt med en våken 11 åring i rommet ved siden av, eller enda bedre; i samme rom.

Men for de anstendige av oss er det nok ikke vanlig å pule høylydt med barn til stede.

Gjest heller ikke egoist!

Ja, hadde de bare fått orgasme hver ettermiddag eller blitt penetrert under barne-tv tror også jeg at de hadde blitt myyye bedre foreldre!

Ærlig talt høres denne praksisen litt pervers ut i mine ører.

Og nå er jeg kanskje mer ærlig enn jeg burde.

Skjønner ikke problemet jeg så lenge sexen ikke foregår foran øynene på ungene, men på et annet rom MED låst dør!!! Ungene må selvsagt være så store at de klarer seg selv en liten stund!

Synes du drar det her litt langt nå... Det er vel ingen som har sagt at barna tror de er verdens sentrum og at alle skal stå parat for dem døgnet rundt...

Men ja, jeg foretrekker å bruke tiden sammen med dem når vi har muligheten!

De er på skole/sfo/bhg til fire hver dag. Det vil si at vi har maks 4-5 timer sammen hver ettermiddag. De er hos pappa`n annenhver helg. Husarbeid _må_ gjøres, og da foretrekker jeg altså å ta oppvasken mens barna ser tv, sånn at vi heller kan kose oss sammen ellers. Samboer jobber sånn at han ikke får sett de i det hele tatt på ettermiddagen annenhver uke, så han vil også da heller være sammen med barna når han kan istedetfor å gjemme seg bort på soverommet.

Ta nå i dag f.eks. Han har hatt med seg eldstemann ut på julegave-shopping til de to andre barne, og er nå på samme runden med jenta på 7. Når de er ferdige skal vi kose oss å spise sen middag sammen...

Og når barna er i seng i kveld... Ja da er det vår tur til å kose oss!

Jeg konstaterer at vi er uenige.

All tid med barna behøver ikke å være "kos". Jeg foretrekker å ta oppvasken sammen med barna, så jeg har mulighet til å ha fri til å gjøre mine egne ting når de ser barne-tv.

At man har kort tid sammen hver dag, endrer ikke prinsippet. Den tiden vi har sammen, skal de ikke oppleve at mine behov hele tiden blir tilsidesatt for deres. Det tror jeg ikke er bra.

Men du mener altså noe annet - det må du ha lov til.

Herlighet, vikingtida var jo på mange måter både barbarisk og pervers for et moderne mennekse!

Vi lever i en helt annen tid...

Jeg kan da min historie og er ikke fullstendig grønn heller...

De hadde nok et helt annet forhold til sex, barn, livet generelt, arbeid og slit, vold, krig... Det er ikke relevant lenger i mitt liv hvordan folk praktiserte sex for 1000 år siden! :-)

Ja, jeg mener jeg ville følt meg pervers dersom jeg hadde

låst meg inne sammen med gubben hver ettermiddag for å knulle mens ungene lekte eller så tv eller hva det nå måtte være...

Uhøflig overfor dem, på en måte... Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det.

Nå blir jeg nesten litt misunnelig jeg, er det slik at folk her er SÅ aktive, sex HVER DAG??? Voksne folk med unger?? Jøss, hvor tar dere lysta fra?? :-)

Jeg konstaterer at vi er uenige.

All tid med barna behøver ikke å være "kos". Jeg foretrekker å ta oppvasken sammen med barna, så jeg har mulighet til å ha fri til å gjøre mine egne ting når de ser barne-tv.

At man har kort tid sammen hver dag, endrer ikke prinsippet. Den tiden vi har sammen, skal de ikke oppleve at mine behov hele tiden blir tilsidesatt for deres. Det tror jeg ikke er bra.

Men du mener altså noe annet - det må du ha lov til.

Du sier endel fornuftig etter min mening=)

Blir ikke bra mennesker av å vokse opp som prinser og prinsesser. De må lære seg at også voksne har behov som ikke dreier seg om dem! Nok av selvsentrerte egoister her i verden, som jeg tror man former disse "kongebarna" til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...