Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Å ha sex mens ungene er våkne er en ting, som flere sier så går det jo ann å si en skal ha en middagshvil eller noe.

Men å gaule så en skremmer nabolaget, nei vettuhva, det gjør man vel ikke med barn i huset vel?

Kan huske jeg var større enn 11 år og kom inn på dagtid mens moren min og hennes holdt på. Der var det også en del lyd kan en si.

Synes ikke det var noen behagelig situasjon, virkelig.

Så jeg synes det må gå ann å bruke hue litt.

Når du gauler sånn så får ikke barna velge om de vil være med på sexlekene dine eller ei.

Det bør de faktisk bli skånet fra.

Det går ann å ha sex med svært lite lyd også, kan jo se på det som en annen og spennende for for sex, værre er det ikke.

Fortsetter under...

• Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ylvali1365381015

46

• mumitrollet

19

• amber sun

12

• 4barns mor-77

12

Pontiac skrev (På 11.12.2006 den 17.12):

Å ha sex mens ungene er våkne er en ting, som flere sier så går det jo ann å si en skal ha en middagshvil eller noe.

Men å gaule så en skremmer nabolaget, nei vettuhva, det gjør man vel ikke med barn i huset vel?

Kan huske jeg var større enn 11 år og kom inn på dagtid mens moren min og hennes holdt på. Der var det også en del lyd kan en si.

Når du gauler sånn så får ikke barna velge om de vil være med på sexlekene dine eller ei.

Det går ann å ha sex med svært lite lyd også, kan jo se på det som en annen og spennende for for sex, værre er det ikke.

"Kan huske jeg var større enn 11 år og kom inn på dagtid mens moren min og hennes holdt på. Der var det også en del lyd kan en si."

Oppdaget du at moren din og venninnen din sin mor hadde sex som 11 åring? I sånne tilfeller synes jeg ihvertfal man skal være forsiktig.

Mary Poppins skrev (På 11.12.2006 den 17.19):

"Kan huske jeg var større enn 11 år og kom inn på dagtid mens moren min og hennes holdt på. Der var det også en del lyd kan en si."

Oppdaget du at moren din og venninnen din sin mor hadde sex som 11 åring? I sånne tilfeller synes jeg ihvertfal man skal være forsiktig.

Skal du vri om på det jeg skriver så lyder det vel heller som om det var "moren min og hennes (mor)" som holdt på, hvor fikk du venninden fra?

Uansett så mente jeg moren min og hennes (partner den gang) trodde det var enkelt å skjønne ;)

Pontiac skrev (På 11.12.2006 den 17.12):

Klart man må ta hensyn og ikke være høylydte når det er barn i nærheten.

Det trodde jeg var åpenbart, men da jeg leste hovedinnlegget en gang til ser jeg at hun skriver at hun lager en del lyd. Da syns jeg ikke det blir riktig.

Når man sniker seg til mens barna er våkne bør man være så lydløse som mulig.

amber sun skrev (På 11.12.2006 den 17.26):

Klart man må ta hensyn og ikke være høylydte når det er barn i nærheten.

Det trodde jeg var åpenbart, men da jeg leste hovedinnlegget en gang til ser jeg at hun skriver at hun lager en del lyd. Da syns jeg ikke det blir riktig.

Når man sniker seg til mens barna er våkne bør man være så lydløse som mulig.

De gangene vi har oss på dagtid så er det ikke snik iallefall.

Det hender at vi sover middagshvil også for å si det sånn.

Men å lage lyder og være apekatt er helt uaktuellt, det gjør en når ungen ikke er i nærheten.

Det trodde faktisk jeg også at var en ganske så "vanlig" tanke.

Pontiac skrev (På 11.12.2006 den 17.29):

De gangene vi har oss på dagtid så er det ikke snik iallefall.

Det hender at vi sover middagshvil også for å si det sånn.

Men å lage lyder og være apekatt er helt uaktuellt, det gjør en når ungen ikke er i nærheten.

Det trodde faktisk jeg også at var en ganske så "vanlig" tanke.

Det å sove middagshvil er ganske grei forklaring, syns jeg.

Her sover en av oss stort sett alltid middagshvil, så om vi begge tar en middagshvil av og til så er det ingen av ungene som reagerer på det.

Og klart, vi er verken høylydte eller holder på i det uendelige når vi har oss på sånn mens barna er våkne.

Annonse

Pontiac skrev (På 11.12.2006 den 17.23):

Skal du vri om på det jeg skriver så lyder det vel heller som om det var "moren min og hennes (mor)" som holdt på, hvor fikk du venninden fra?

Uansett så mente jeg moren min og hennes (partner den gang) trodde det var enkelt å skjønne ;)

"Uansett så mente jeg moren min og hennes (partner den gang) trodde det var enkelt å skjønne ;)"

Nope ikke for meg ;)

Mary Poppins skrev (På 11.12.2006 den 17.38):

"Uansett så mente jeg moren min og hennes (partner den gang) trodde det var enkelt å skjønne ;)"

Nope ikke for meg ;)

Okey, så er det sikkert flere med deg som ikke skjønner.

Men nå var det ennå slik at vi diskuterte det å ha seg i det hele tatt da og ikke minst lydene, og da anså jeg ikke knullepartnerene som viktig essens i denne diskusjonen.

Atene skrev (På 11.12.2006 den 16.31):

Jeg konstaterer at vi er uenige.

All tid med barna behøver ikke å være "kos". Jeg foretrekker å ta oppvasken sammen med barna, så jeg har mulighet til å ha fri til å gjøre mine egne ting når de ser barne-tv.

At man har kort tid sammen hver dag, endrer ikke prinsippet. Den tiden vi har sammen, skal de ikke oppleve at mine behov hele tiden blir tilsidesatt for deres. Det tror jeg ikke er bra.

Men du mener altså noe annet - det må du ha lov til.

Ja, jeg får mer enn nok tid til å gjøre mine ting etter barnas sengetid jeg, så jeg føler ikke på noen måte at jeg går glipp av noe "mamma-tid" ved å være sammen med barna frem til sengetid.

Mary Poppins skrev (På 11.12.2006 den 17.38):

Nope ikke for meg ;)

Men hvor i all verden klarte du å finne venninder eller hvem det nå måtte være i den teksten her da?

4barns mor-77 skrev (På 11.12.2006 den 17.58):

Ja, jeg får mer enn nok tid til å gjøre mine ting etter barnas sengetid jeg, så jeg føler ikke på noen måte at jeg går glipp av noe "mamma-tid" ved å være sammen med barna frem til sengetid.

For meg dreier det seg ikke bare om at jeg skal ha min tid, men også at barna skal se at jeg har det, og lære å respektere at jeg trenger det.

Det gjør de ikke hvis det bare skjer når de sover, eller er et annet sted.

4barns mor-77 skrev (På 11.12.2006 den 18.02):

Men hvor i all verden klarte du å finne venninder eller hvem det nå måtte være i den teksten her da?

Vet ikke jeg

Atene skrev (På 11.12.2006 den 18.06):

For meg dreier det seg ikke bare om at jeg skal ha min tid, men også at barna skal se at jeg har det, og lære å respektere at jeg trenger det.

Det gjør de ikke hvis det bare skjer når de sover, eller er et annet sted.

Men det gjør de hvis jeg er sliten/i dårlig form og legger meg på sofaen og dèt...

Og utover det så vil jeg heller være sammen med barna mine enn å stenge meg inne på soverommet med gubben. Dèt synes jeg vi kan ta når unga har lagt seg...

Kan jeg få lov til det trur du hell???

Annonse

4barns mor-77 skrev (På 11.12.2006 den 19.07):

Men det gjør de hvis jeg er sliten/i dårlig form og legger meg på sofaen og dèt...

Og utover det så vil jeg heller være sammen med barna mine enn å stenge meg inne på soverommet med gubben. Dèt synes jeg vi kan ta når unga har lagt seg...

Kan jeg få lov til det trur du hell???

Ja, det sa jeg jo ovenfor ;-)

ylvali skrev (På 11.12.2006 den 11.51):

Nei, kanskje ikke?

Men det er stor forskjell på en kvarters dupp i sofaen og "en deilig og varm hyrdestund" på soverommet, bak en lukket ( og låst)dør!

For meg er det andre grunner til at jeg må melde meg ut eller kreve at barna skal la meg i fred. Er jeg så sliten at jeg må legge meg nedpå eller vil lese litt i avisa, er jo det helt greit...

Det jeg reagerte på var at voksne stengte seg inne på rommet for å ha sex i fred.

Det synes jeg er å kreve for mye av barna og for lite av seg selv. Man er da ikke fullstendig underlagt sine fysiske behov heller?

Man kan da bare vente til barna er i seng? Eller til det passer bedre?

Det hender faktisk at jeg går på badet for å stelle meg "skikkelig" selv om barna er våkne.

Det hender til og med at jeg LÅSER døra til badet, etter å ha sagt fra om at jeg går i dusjen og steller meg litt. Syns ikke alltid det er OK at ungene kommer inn når jeg vakser meg i ræva eller barberer ett eller annet.

Er det galt av meg å låse baderomsdøra og stenge ungene ute? Det kvarteret det tar?

4barns mor-77 skrev (På 11.12.2006 den 18.02):

*ler*

Det lurte jeg på også :)

ylvali skrev (På 11.12.2006 den 14.36):

Traumer holder jeg utenfor her,

det er det andre som konkluderer med.

Men jeg synes det er rart, uhøflig og, ja, unaturlig...

Sex er jo i bunn og grunn nokså naturlig, da.

Men det er klart, hvis det er enten/eller, så blir det litt vel hardcore for meg også.

ENTEN har man stille og rolig sex etter at ungene har sovnet (og ikke alle har bare småbarn som er i seng før ni)

ELLER så puler man høylytt og invaderende hver eneste ettermiddag. Mens ungene går for lut og kaldt vann.

Atene skrev (På 11.12.2006 den 14.25):

Men har barna noe godt av å lære at mamma skal være tilgjengelig for dem hele tiden?

Jeg synes det er greit at barna opplever at voksne kan ha behov som ikke involverer dem, og at de etter hvert må lære seg å ta hensyn til det.

Så snakker jeg generelt, ikke bare om sex.

Så enig - så enig!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...