Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ylvali1365381015

46

• mumitrollet

19

• amber sun

12

• 4barns mor-77

12

ylvali1365381015

Tja. Lever du etter filosofien til Tor Erling Staff, altså den som sier at unger bør lære praktisk sex av sine foreldre, er det helt sikkert greit å pule høylydt med en våken 11 åring i rommet ved siden av, eller enda bedre; i samme rom.

Men for de anstendige av oss er det nok ikke vanlig å pule høylydt med barn til stede.

Nei, jasså?

I følge de til dels hissige og antydende svar jeg får fra enkelte, skulle man ikke forvente at det fantes den sjel i verden som var enig med meg...

Fint å se at du, som jeg antar ikke har barn engang, er enig her da! :-)

*fører statistikk her*

Nei, jasså?

I følge de til dels hissige og antydende svar jeg får fra enkelte, skulle man ikke forvente at det fantes den sjel i verden som var enig med meg...

Fint å se at du, som jeg antar ikke har barn engang, er enig her da! :-)

*fører statistikk her*

Jeg har ikke lest noen andre svar, men er det virkelig noen som mener noe annet?

Snålt. Klatrestativ er livsfarlig, og viser barnehagetanten Polarekspressen til en femåring er det ramaskrik, men puling er greit.

Jaja ...

ylvali1365381015

Jeg ser et problem hvis barna gjennom dette lærer at de er verdens sentrum, og at alle rundt dem skal rette seg etter dem og være parat til å dekke deres behov til enhver tid.

Jeg sier gjerne "nå vil jeg være litt alene" til barna, og har null dårlig samvittighet for det.

Jeg ser et problem her dersom voksne tror de er verdens sentrum, og må få dekket alle sine behov umiddelbart.

Voksne har godt av å lære å sette seg selv i bakgrunnen til fordel for egne barn...

Ellers kunne de lett utvikle seg til å bli egoister som forventet for mye av tilværelsen.

;-P

;-)

;-D

ylvali1365381015

Jeg har ikke lest noen andre svar, men er det virkelig noen som mener noe annet?

Snålt. Klatrestativ er livsfarlig, og viser barnehagetanten Polarekspressen til en femåring er det ramaskrik, men puling er greit.

Jaja ...

Forstå det den som kan...

Jeg kan bare ikke fatte inkonsekvensen du viser til iallefall.

Annonse

ylvali1365381015

Jeg konstaterer at vi er uenige.

All tid med barna behøver ikke å være "kos". Jeg foretrekker å ta oppvasken sammen med barna, så jeg har mulighet til å ha fri til å gjøre mine egne ting når de ser barne-tv.

At man har kort tid sammen hver dag, endrer ikke prinsippet. Den tiden vi har sammen, skal de ikke oppleve at mine behov hele tiden blir tilsidesatt for deres. Det tror jeg ikke er bra.

Men du mener altså noe annet - det må du ha lov til.

Du foretrekker å dele husarbeidet med unga så du kan få knulle i fred i frtiden som oppstår av arbeidsdelingen???

Lol! ;-P

Si at jeg har misforstått fullstendig da, pliiiiis!!! :-o

ylvali1365381015

Du sier endel fornuftig etter min mening=)

Blir ikke bra mennesker av å vokse opp som prinser og prinsesser. De må lære seg at også voksne har behov som ikke dreier seg om dem! Nok av selvsentrerte egoister her i verden, som jeg tror man former disse "kongebarna" til!

Milde måne...

Slik jeg ser dette, er det dere som er prinsessemødre!!

"Vil ha kuuuk... :-/ Nååååååå...."

;-D

Jaja ...

Tror ikke det er noen her som snakker om "høylydt puling med barn til stede". det er snakk om å snike seg en stille stund mens ungene ser barne-TV og ikke merker noen verdens ting:)

Det der var et sammenkok av tre separate uttalelser i to debatter, og ikke representativt for mine konklusjoner. Slik som du setter det sammen her, kjenner jeg overhodet ikke igjen mine egne uttalelser.

Du kan fint finne tre andre å krøssklippe, så får du et helt annet resultat.

Prøv! ;-)

Vel, du gir inntrykk av å være en veldig lite tolerant person fra andre tråder. Da blir det naturlig å se det i sammenheng, siden dine nye uttalelser stemmer godt overens med de du har kommet med i andre debatter.

Jeg ser et problem hvis barna gjennom dette lærer at de er verdens sentrum, og at alle rundt dem skal rette seg etter dem og være parat til å dekke deres behov til enhver tid.

Jeg sier gjerne "nå vil jeg være litt alene" til barna, og har null dårlig samvittighet for det.

Godt sagt!

Annonse

Å ha sex med barn i huset er hverken perverst eller unaturlig.Det som derimot er perverst, det er å ha sex MED barna i huset.

Da blir det ikke mange småsøsken i verden... Eller skal man bare ha sex når ungene er på besøk hos bestemor to ganger i året?

Du foretrekker å dele husarbeidet med unga så du kan få knulle i fred i frtiden som oppstår av arbeidsdelingen???

Lol! ;-P

Si at jeg har misforstått fullstendig da, pliiiiis!!! :-o

Jeg har ikke sagt noe om hva jeg bruker fritiden til.

Men ja, jeg synes barna skal delta i husarbeidet. Og ja, jeg synes jeg har rett til fritid.

Jeg ser et problem her dersom voksne tror de er verdens sentrum, og må få dekket alle sine behov umiddelbart.

Voksne har godt av å lære å sette seg selv i bakgrunnen til fordel for egne barn...

Ellers kunne de lett utvikle seg til å bli egoister som forventet for mye av tilværelsen.

;-P

;-)

;-D

Jeg sier at vi ikke trenger å bruke all den tiden vi er hjemme sammen med barna på å "kose oss med barna". Jeg sier ikke at vi ikke skal bruke noe av den tiden på det.

Men det håper jeg du skjønte, og dette var vel en spøk?

Gjest heller ikke egoist!

slapp av, jeg har da ikke gått til angrep på deg!

relatert til saken, er det ikke det det handler om! om barna får vite at foreldrene har sex er helt opp til hver enkelt familie.

det jeg er uenig i, er at barn skal få bli spart for å måtte vite _når_ foreldrene har sex. et barn skal slippe å måtte vite at akkurat i dette øyeblikk har foreldrene mine sex. det har ingen ting med dem å gjøre.

Der får jeg vel si meg enig med deg=) Synes ikke barn har noe med foreldrenes sexliv å gjøre. De fleste synes det er ekkelt å tenke på at foreldrene har sex. Det er EKKELT, men ikke SKREMMENDE. Det er en viktig forskjell der!

Milde måne...

Slik jeg ser dette, er det dere som er prinsessemødre!!

"Vil ha kuuuk... :-/ Nååååååå...."

;-D

Herregud, hva er det for slags uttalelser du kommer med i denne debatten her?!!! Du må jo tydeligvis ha sluppet opp for normale argumenter.... *rister på hodet*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...