Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest heller ikke egoist!

Hihihi... ;-D

Ikke videre anstrengt, spør du meg!

da vet ikke jeg hva som ville være det, for å si det sånn.

(Spør min mann, jeg tror han er her inne av og til...)

men jeg er kanskje litt privat.. Nei, forresten ikke det heller. Har hatt div erfaringer under mange ulike kontekster, om du skjønner.

Men når det kommer til familien er jeg utelukkende privat. Jeg vil ikke under noen omstendighet at barna skal være til stede i min bevissthet mens jeg har sex... Og det vil de være så lenge jeg hører dem eller tvn eller aktivitetene de driver med.

(Jeg kan ikke ha sex i et rom med familiebilder på veggen heller, iallefall ikke store portretter.. ;-))

Jøss!!!

Fortsetter under...

• Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ylvali1365381015

46

• mumitrollet

19

• amber sun

12

• 4barns mor-77

12

Gjest heller ikke egoist!

Herregud, hva er det for slags uttalelser du kommer med i denne debatten her?!!! Du må jo tydeligvis ha sluppet opp for normale argumenter.... *rister på hodet*

Jeg tenkte det samme da jeg leste det innlegget du refererer til...

Jeg syns ikke det er greit. Det er kjipt nok å innrømme for seg selv at mor og far har sex og sikkert jævlig kjipt å faktisk oppleve at det foregår i rommet ved siden av midt på dagen. Uansett hvor mye du sier dere skal sortere sokkeskuffen, så skjønner han det, han er smartere enn du tror.

slapp av, jeg har da ikke gått til angrep på deg!

relatert til saken, er det ikke det det handler om! om barna får vite at foreldrene har sex er helt opp til hver enkelt familie.

det jeg er uenig i, er at barn skal få bli spart for å måtte vite _når_ foreldrene har sex. et barn skal slippe å måtte vite at akkurat i dette øyeblikk har foreldrene mine sex. det har ingen ting med dem å gjøre.

Som sagt: Mine foreldre badet sammen, eller tok en middagslur sammen.

Og som sagt: Mulig jeg var et enfoldig barn, men selv om tanken slo meg at de kanskje gjorde andre ting også, så var jeg aldri sikker. Og jeg hørte eller så aldri noe som tilsa at de hadde sex - selv om jeg i dag er rimelig sikker på det :o)

Det er vel de færreste som sier til ungene at "Vi går og puler litt, vi" for så å gi jernet så det høres lang lei.

Og hvis alenetid for foreldrene (og her snakker vi IKKE om timevis mens ungene går for lut og kaldt vann) automatisk betyr at det er knulling som foregår (og slik må det jo være hvis ungene vet at NÅ har de sex) - ja, så høres det for meg ut som om de lar litt vel mye gå på barnas premisser, på bekostning av kjæresteforholdet.

Mine stakkars små må vente litt fra tid til annen, jeg spretter ikke opp og kommer løpende i samme øyeblikk som de roper (hvis ikke situasjonen tilsier det, selvsagt) Det hender de får beskjed om å vente litt, enten det er fordi jeg er i dusjen, i telefonen, vasker dass, steker kjøttdeig - eller gir kjæresten en goood, lang klem og hvisker i øret hans at jeg er glad i ham.

Hihihi... ;-D

Ikke videre anstrengt, spør du meg!

da vet ikke jeg hva som ville være det, for å si det sånn.

(Spør min mann, jeg tror han er her inne av og til...)

men jeg er kanskje litt privat.. Nei, forresten ikke det heller. Har hatt div erfaringer under mange ulike kontekster, om du skjønner.

Men når det kommer til familien er jeg utelukkende privat. Jeg vil ikke under noen omstendighet at barna skal være til stede i min bevissthet mens jeg har sex... Og det vil de være så lenge jeg hører dem eller tvn eller aktivitetene de driver med.

(Jeg kan ikke ha sex i et rom med familiebilder på veggen heller, iallefall ikke store portretter.. ;-))

Hadde du sex mens du var gravid?

I så fall syns jeg du burde tenke grundig over hva dere involverte babyen i.

Annonse

Der får jeg vel si meg enig med deg=) Synes ikke barn har noe med foreldrenes sexliv å gjøre. De fleste synes det er ekkelt å tenke på at foreldrene har sex. Det er EKKELT, men ikke SKREMMENDE. Det er en viktig forskjell der!

stesøstera mi opplevde det skremmende til før hun ble kanskje en 14 år. hun forstod aldri hva som skjedde...

men, men, det er nok vidt forskjellig fra barn til barn.

Som sagt: Mine foreldre badet sammen, eller tok en middagslur sammen.

Og som sagt: Mulig jeg var et enfoldig barn, men selv om tanken slo meg at de kanskje gjorde andre ting også, så var jeg aldri sikker. Og jeg hørte eller så aldri noe som tilsa at de hadde sex - selv om jeg i dag er rimelig sikker på det :o)

Det er vel de færreste som sier til ungene at "Vi går og puler litt, vi" for så å gi jernet så det høres lang lei.

Og hvis alenetid for foreldrene (og her snakker vi IKKE om timevis mens ungene går for lut og kaldt vann) automatisk betyr at det er knulling som foregår (og slik må det jo være hvis ungene vet at NÅ har de sex) - ja, så høres det for meg ut som om de lar litt vel mye gå på barnas premisser, på bekostning av kjæresteforholdet.

Mine stakkars små må vente litt fra tid til annen, jeg spretter ikke opp og kommer løpende i samme øyeblikk som de roper (hvis ikke situasjonen tilsier det, selvsagt) Det hender de får beskjed om å vente litt, enten det er fordi jeg er i dusjen, i telefonen, vasker dass, steker kjøttdeig - eller gir kjæresten en goood, lang klem og hvisker i øret hans at jeg er glad i ham.

en skal ikke være i hælene på barna 24/7, og ungene har godt av å lære seg folkeskikk. Det jeg forstår du snakker om er at de må lære seg å vente på sin tur. selv om barnet maser, må man snakke ferdig til den andre personen før det er barnets tur.

jeg er helt enig i det du sier.

men det jeg reagerer på er selve sexen. når barnet får vite at de har sex i dette øyeblikk fordi foreldrene lager lyder. _det_ er ubehagelig, det!

Vi har hatt kjappiser på vaskerommet mens barna har sett Barnetv.

Tror barna tar mer skade av at foreldrene kjefter og smeller og krangler enn at de har sex.

Og du mener da at om man ikke har sex mens barna er våkne, så _må_ det bli krangling og bråk eller?

Gjest donaldine

stesøstera mi opplevde det skremmende til før hun ble kanskje en 14 år. hun forstod aldri hva som skjedde...

men, men, det er nok vidt forskjellig fra barn til barn.

Da må jeg spørre, HVA er det egentlig som er skremmende her, skjønner ikke helt hva det er snakk om ??

ylvali1365381015

Vel, du gir inntrykk av å være en veldig lite tolerant person fra andre tråder. Da blir det naturlig å se det i sammenheng, siden dine nye uttalelser stemmer godt overens med de du har kommet med i andre debatter.

Vel, enhver får trekke sine slutninger om andre. Jeg synes nok at dine beskrivelser av meg som person er vel kategorisk og vidtrekkende, sett utifra at vi er uenige i en debatt om høyst personlige grenser.

Dersom jeg er så intolerant og fordømmende som du beskylder meg for er det vel rart at det er du som kommer med slike uttalelser i denne tråden, og ikke omvendt?

Du beskriver meg som person i nedlatende ordelag, jeg har bare sagt hvor mine personlige grenser går.

Jeg anser det ikke som objektivt feil eller fordømmer noen av den grunn. Det har du kunnet lese opptil flere ganger dersom du hadde giddet.

Heldigvis er det flere enn bare meg som har dette synet, så jeg tåler det derfor bedre at du er ufin. For det er nettopp det jeg synes om din tone overfor meg nå.

Det holder ikke å slenge ut at den andre er intolerant dersom man er fundamentalt uenige.

Jeg trenger ikke adoptere ditt syn for å bli såkalt "tolerant". Jeg kan heller ikke kalle deg intolerant bare fordi du ikke aksepterer og applauderer mitt personlige syn.

Du kan lese sdd sine bidrag i denne tråden, og avgjøre om du finner _ham_ intolerant.

Eller dine andre meningsmotstandere.

Eller er det bare jeg som har tråkket på en usynlig smerteterskel hos deg?

ylvali1365381015

Jeg har ikke sagt noe om hva jeg bruker fritiden til.

Men ja, jeg synes barna skal delta i husarbeidet. Og ja, jeg synes jeg har rett til fritid.

Jadda, jadda.

Vi har alle rett til fritid.

Min kommer først og fremst etter leggetid.

Og ja, mine barn bidrar i husarbeidet. Da frigjøres den tida jeg ellers ville brukt på det, og de får lønn for innsatsen gjennom mer samvær med meg og faren, dersom de ønsker det.

Alenetiden kommer jo automatisk til oss voksne etter at barna har lagt seg, mens tid med barna er noe vi må prioritere for at den skal holdes i hevd.

Slik tenker nå jeg.

Skal forsøke å slutte med mine flåsete spøker.

(Selv om jeg synes det er morsomt da! ;-))

Annonse

ylvali1365381015

Ikke sant...

Barna her det dessuten verre av at far og mor er depressive og suicidale enn at de krangler og bråker...

Slike sammenligninger er ikke noe argument eller forklaring, hverken unnskyldende eller forsvarende...

Det er bare en avledende manøver, slik jeg ser det, for nå var det ikke krangling og bråk som var tema.

ylvali1365381015

Herregud, hva er det for slags uttalelser du kommer med i denne debatten her?!!! Du må jo tydeligvis ha sluppet opp for normale argumenter.... *rister på hodet*

Vel det er slik jeg ser det.

Noen synes barna skal innrette seg for at voksne skal få sine lyster og behov dekket. Hvis ikke blir de jo verdens sentrum og små prinsesser og prinser...

Jeg mener tvert imot at det går for langt den andre veien dersom barna skal lære seg at de må la mor og far få alenetid bak låste dører for ikke å bli bortskjemte. Jeg synes faktisk at det finnes forskrekkelig mange bortskjemte foreldre. Og at det er noen av de som har prinsessenykker i denne tråden.

Det forsøkte jeg å poengtere ved å snu ting på hodet, på en humoristisk måte. Jeg beklager dersom ordbruken ble for drøy.

for enkelte.

:-)

ylvali1365381015

Hadde du sex mens du var gravid?

I så fall syns jeg du burde tenke grundig over hva dere involverte babyen i.

Du, den der går ikke altså! :-)

Et foster i mors liv er omgitt av bevegelse og lyd det ikke skjønner noe av, det vet vel du også...

Nice try! :-)

Jadda, jadda.

Vi har alle rett til fritid.

Min kommer først og fremst etter leggetid.

Og ja, mine barn bidrar i husarbeidet. Da frigjøres den tida jeg ellers ville brukt på det, og de får lønn for innsatsen gjennom mer samvær med meg og faren, dersom de ønsker det.

Alenetiden kommer jo automatisk til oss voksne etter at barna har lagt seg, mens tid med barna er noe vi må prioritere for at den skal holdes i hevd.

Slik tenker nå jeg.

Skal forsøke å slutte med mine flåsete spøker.

(Selv om jeg synes det er morsomt da! ;-))

Men det jeg sier er at jeg ønsker ikke at barna mine skal oppleve at den tiden de er våkne er jeg tilgjengelig for dem bestandig. Jeg vil at de skal oppleve at andre enn dem kan ha behov. Jeg vil at de etter hvert skal lære å vente på sin tur, og respektere andres behov.

Ja, jeg får alenetid når de er i seng, men det er ikke poenget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...