Gjest heller ikke egoist! Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Da må jeg spørre, HVA er det egentlig som er skremmende her, skjønner ikke helt hva det er snakk om ?? Greit nok for enkelte med bare små barn som alltid legger seg mye før foreldrene å mene at sex mellom foreldrene kun skal skje etter at barna har sovnet... Det er endel foreldre som av ulike grunner legger seg ganske tidlig selv, slik at hvis de i det hele tatt skal ha et sexliv blir nødt til å ha det før leggetiden til ungene.Og jeg synes foreldre bør ha et sexliv jeg, det fungerer som lim på forholdet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2054497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Men det jeg sier er at jeg ønsker ikke at barna mine skal oppleve at den tiden de er våkne er jeg tilgjengelig for dem bestandig. Jeg vil at de skal oppleve at andre enn dem kan ha behov. Jeg vil at de etter hvert skal lære å vente på sin tur, og respektere andres behov. Ja, jeg får alenetid når de er i seng, men det er ikke poenget. her er vi på vei inn i en helt annen debatt. Alenetid og samvær, innlæring av empati og sosiale hensyn er noe annet enn den debatten vi tok utgangspunkt i, den dreide seg jo om folks meninger om sex på dagtid med barn i huset... Og jeg tror det er sexen først og fremst som folk reagerer på, selv om låste dører og lange dager i bhg også har vært et tema. Jeg er enig i alt du sier i innlegget ditt her. bare ikke i konklusjonen. Jeg synes ikke det er passende å låse seg inne for sex mens barna er oppe, i et annet rom. Men det er det jo mange meninger om, som vi ser... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2054538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atene Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 her er vi på vei inn i en helt annen debatt. Alenetid og samvær, innlæring av empati og sosiale hensyn er noe annet enn den debatten vi tok utgangspunkt i, den dreide seg jo om folks meninger om sex på dagtid med barn i huset... Og jeg tror det er sexen først og fremst som folk reagerer på, selv om låste dører og lange dager i bhg også har vært et tema. Jeg er enig i alt du sier i innlegget ditt her. bare ikke i konklusjonen. Jeg synes ikke det er passende å låse seg inne for sex mens barna er oppe, i et annet rom. Men det er det jo mange meninger om, som vi ser... Jeg er enig i at jeg har sklidd ut. Jeg svarte som en reaksjon på 4barnsmor, som så ut til å mene at når barna er våkne, vil hun vie all sin tid til dem. Det mener jeg er feil. Jeg synes ikke "barna trenger all min oppmerksomhet hele tiden" er et argument mot å ha sex mens barna er våkne. Derimot ser jeg at det kan finnes andre argumenter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2054555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg er enig i at jeg har sklidd ut. Jeg svarte som en reaksjon på 4barnsmor, som så ut til å mene at når barna er våkne, vil hun vie all sin tid til dem. Det mener jeg er feil. Jeg synes ikke "barna trenger all min oppmerksomhet hele tiden" er et argument mot å ha sex mens barna er våkne. Derimot ser jeg at det kan finnes andre argumenter. Du imponerer meg! Meget saklig og veloverveid svart. Kan kanskje lære litt av det, og holde meg unna humoristiske vridninger av tema, det fører lett galt av sted visst... Synes ikke det hverdagskost at det går an snakke til mennesker man har "krangla" med, uten at det resulterer i misforståelser og angrep... Skal huske nicket ditt for det. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2054589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinnen20 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Da må jeg spørre, HVA er det egentlig som er skremmende her, skjønner ikke helt hva det er snakk om ?? nå har jeg aldri opplevd at det var skremmende selv. men hun som jeg kjenner som sa det var skremmende, sa at hun ikke visste hva som var galt, hva som skjedde der inne. hun visste ikke det var av kjærlighet. å høre uling og hyl fra min mor eller far når du ikke vet hva som skjer, ville jeg oppfattet som skremmende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2055099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 en skal ikke være i hælene på barna 24/7, og ungene har godt av å lære seg folkeskikk. Det jeg forstår du snakker om er at de må lære seg å vente på sin tur. selv om barnet maser, må man snakke ferdig til den andre personen før det er barnets tur. jeg er helt enig i det du sier. men det jeg reagerer på er selve sexen. når barnet får vite at de har sex i dette øyeblikk fordi foreldrene lager lyder. _det_ er ubehagelig, det! Joa, og jeg reagerer også på at trådstarter "kan vekke hva og hvem som helst", som h*n sier. Men jeg reagerer aldeles ikke mindre på de som framstiller sex med (våkne) barn i hus som skittent, perverst etc etc. De som skriver her og faktisk mener at sex er OK, ser ut til å være enige: Man er diskret. Man er stille. Man tar en kjappis, mao ikke borte fra barna i timevis. Går ut fra at de som syns det er perverst etc, eller som snakker om hvor ubehagelig det må være for barna å vite at NÅ har de sex, selv må ha opplevd det. For jeg tror faktisk st de fleste foreldre har vett nok til å være diskrete, og at langt de fleste sørger for at ungene ikke vet hva de har for seg. Det er ihvertall ingen (med unntak av trådstarter) som sier at de bråker og at barna skjønner hva som foregår. Langt flere er det som tar det som en selvfølge at hvis man først har seg en kjappis utenom sovetid, så går man nærmest inn for å flashe sexlivet sitt overfor barna. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2055124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jadda, jadda. Vi har alle rett til fritid. Min kommer først og fremst etter leggetid. Og ja, mine barn bidrar i husarbeidet. Da frigjøres den tida jeg ellers ville brukt på det, og de får lønn for innsatsen gjennom mer samvær med meg og faren, dersom de ønsker det. Alenetiden kommer jo automatisk til oss voksne etter at barna har lagt seg, mens tid med barna er noe vi må prioritere for at den skal holdes i hevd. Slik tenker nå jeg. Skal forsøke å slutte med mine flåsete spøker. (Selv om jeg synes det er morsomt da! ;-)) Hvis fritiden din kommer etter leggetid, så går jeg ut fra at du har relativt små barn. Bare vær forberedt på at den fritiden i så fall kommer til å innskrenkes mer og mer i løpet av få år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2055129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muriel Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Du, den der går ikke altså! :-) Et foster i mors liv er omgitt av bevegelse og lyd det ikke skjønner noe av, det vet vel du også... Nice try! :-) Et barn som ser på Barne-TV og er mer eller mindre tapt for denne verden, skjønner heller ikke at foreldrene har sex i mellomtiden. De færreste barn er synske. Og skulle barnet være synsk, så skjønner det naturligvis hva dere holder på med når h*n sover. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2055132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Barna her det dessuten verre av at far og mor er depressive og suicidale enn at de krangler og bråker... Slike sammenligninger er ikke noe argument eller forklaring, hverken unnskyldende eller forsvarende... Det er bare en avledende manøver, slik jeg ser det, for nå var det ikke krangling og bråk som var tema. Uff, så streng du er! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2055234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Vel, enhver får trekke sine slutninger om andre. Jeg synes nok at dine beskrivelser av meg som person er vel kategorisk og vidtrekkende, sett utifra at vi er uenige i en debatt om høyst personlige grenser. Dersom jeg er så intolerant og fordømmende som du beskylder meg for er det vel rart at det er du som kommer med slike uttalelser i denne tråden, og ikke omvendt? Du beskriver meg som person i nedlatende ordelag, jeg har bare sagt hvor mine personlige grenser går. Jeg anser det ikke som objektivt feil eller fordømmer noen av den grunn. Det har du kunnet lese opptil flere ganger dersom du hadde giddet. Heldigvis er det flere enn bare meg som har dette synet, så jeg tåler det derfor bedre at du er ufin. For det er nettopp det jeg synes om din tone overfor meg nå. Det holder ikke å slenge ut at den andre er intolerant dersom man er fundamentalt uenige. Jeg trenger ikke adoptere ditt syn for å bli såkalt "tolerant". Jeg kan heller ikke kalle deg intolerant bare fordi du ikke aksepterer og applauderer mitt personlige syn. Du kan lese sdd sine bidrag i denne tråden, og avgjøre om du finner _ham_ intolerant. Eller dine andre meningsmotstandere. Eller er det bare jeg som har tråkket på en usynlig smerteterskel hos deg? Vet du hva? Jeg driter i når/hvor/om du har sex i det hele tatt. Jeg synes du også skulle begynne å drite litt mer i hva andre gjør i stedet for å karakterisere andre slik som du gjør. Jeg bryr meg heller ikke så mye om hva du mener om sex med barn i huset, intimbarbering eller andre ting (det er lov å være uenige), men jeg reagerer på måten du omtaler andre på (perverse, skammer seg osv). Du er tydelig veldig opptatt av hva andre mener, siden du "teller stemmer" til fordel for "ditt syn"? Hvorfor skal jeg bry meg om hva SDD (eller andre) mener om saken? Klarer du å se forskjellen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2055245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Var ikke meningen det skulle svi noen steder. Bare en flåsete spøk, kjære... ;-) Ingen grunn til bekymring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2055251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Vet du hva? Jeg driter i når/hvor/om du har sex i det hele tatt. Jeg synes du også skulle begynne å drite litt mer i hva andre gjør i stedet for å karakterisere andre slik som du gjør. Jeg bryr meg heller ikke så mye om hva du mener om sex med barn i huset, intimbarbering eller andre ting (det er lov å være uenige), men jeg reagerer på måten du omtaler andre på (perverse, skammer seg osv). Du er tydelig veldig opptatt av hva andre mener, siden du "teller stemmer" til fordel for "ditt syn"? Hvorfor skal jeg bry meg om hva SDD (eller andre) mener om saken? Klarer du å se forskjellen? Hehe, det var da voldsomt. Jeg tror jeg har forklart opp og i mente og tilbake igjen så mange ganger at jeg ikke fordømmer noen, at jeg bare snakker for mine personlige følelser, at jeg er frilynt og åpen, men bare liker å diskutere og forbeholder meg retten til å være ærlig. Akkurat som du! Hvis du fortsatt får noe annet utav alle disse svarene, er det ikke mer jeg kan gjøre-da har du bestemt deg i forkant. Og tydeligvis brukt mine standpunkter fra andre debatter som grunnlag for din oppfatning av meg. Summerer du opp antall saker der vi er uenige, og trekker den konklusjon at må være en usympatisk person på bakgrunn av det? Vel, hadde jeg vært ekstremt opptatt av hva andre synes, hadde jeg ikke giddet å argumentere for mitt syn og fortsatt debatten med ihuga personer som kaller meg intolerant osv. Du virker til å være litt ute etter å ta meg her, plukker ut mine svar, som du deretter sabler ned etter noter, ispedd små fornærmende hentydninger. Vel, slik kan det bli her inne av og til. Jeg har kanskje selv gått i den fella... ;-) Vet du, jeg tror det meste er sagt i denne diskusjonen. Rent bortsett fra at jeg også liker Tove Jansons Mumitrollet, er vi vel fundamentalt uenige- både når det gjelder sex på dagtid med unger oppe, og barbering, etter hva jeg skjønner på deg? Slapp nå av, det er da vel greit at vi er det? Jeg skjønner at du provoseres av det jeg skriver. Men hva det er som er så ille med mine personlige følelser i denne saken, er jeg ute av stand til å forstå. Særlig når du bare forfølger mine innlegg og overser andres, selv om de måtte samsvare med mine. Men deg om det. Får bare si takk for diskusjonen så langt. Håper at sak og person skilles noenlunde for fremtiden, samt at tidligere debatter ikke draes inn i nye...det virker bare som intrigeskapende og konfliktsøkende, for ikke å si temmelig enkelt som forsøk på retorikk. Dessuten viser det i praksis hvor enkelt noen mennesker opererer for å kategorisere og bedømme andre.... Ha en fin dag! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2055346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hehe, det var da voldsomt. Jeg tror jeg har forklart opp og i mente og tilbake igjen så mange ganger at jeg ikke fordømmer noen, at jeg bare snakker for mine personlige følelser, at jeg er frilynt og åpen, men bare liker å diskutere og forbeholder meg retten til å være ærlig. Akkurat som du! Hvis du fortsatt får noe annet utav alle disse svarene, er det ikke mer jeg kan gjøre-da har du bestemt deg i forkant. Og tydeligvis brukt mine standpunkter fra andre debatter som grunnlag for din oppfatning av meg. Summerer du opp antall saker der vi er uenige, og trekker den konklusjon at må være en usympatisk person på bakgrunn av det? Vel, hadde jeg vært ekstremt opptatt av hva andre synes, hadde jeg ikke giddet å argumentere for mitt syn og fortsatt debatten med ihuga personer som kaller meg intolerant osv. Du virker til å være litt ute etter å ta meg her, plukker ut mine svar, som du deretter sabler ned etter noter, ispedd små fornærmende hentydninger. Vel, slik kan det bli her inne av og til. Jeg har kanskje selv gått i den fella... ;-) Vet du, jeg tror det meste er sagt i denne diskusjonen. Rent bortsett fra at jeg også liker Tove Jansons Mumitrollet, er vi vel fundamentalt uenige- både når det gjelder sex på dagtid med unger oppe, og barbering, etter hva jeg skjønner på deg? Slapp nå av, det er da vel greit at vi er det? Jeg skjønner at du provoseres av det jeg skriver. Men hva det er som er så ille med mine personlige følelser i denne saken, er jeg ute av stand til å forstå. Særlig når du bare forfølger mine innlegg og overser andres, selv om de måtte samsvare med mine. Men deg om det. Får bare si takk for diskusjonen så langt. Håper at sak og person skilles noenlunde for fremtiden, samt at tidligere debatter ikke draes inn i nye...det virker bare som intrigeskapende og konfliktsøkende, for ikke å si temmelig enkelt som forsøk på retorikk. Dessuten viser det i praksis hvor enkelt noen mennesker opererer for å kategorisere og bedømme andre.... Ha en fin dag! :-) Det hjelper ikke særlig at du tar mine argumenter og retter dem mot meg. (Bortsett fra at jeg skjønner at du liker argumentene mine, da...) Men du har rett, vi avslutter her. VIL du ikke skjønne hva jeg mener så nytter det neppe å forklare videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2055352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Det hjelper ikke særlig at du tar mine argumenter og retter dem mot meg. (Bortsett fra at jeg skjønner at du liker argumentene mine, da...) Men du har rett, vi avslutter her. VIL du ikke skjønne hva jeg mener så nytter det neppe å forklare videre. ?? Vel, må bare innse at jeg ikke kommuniserer helt med deg her, selv om jeg forsøker... Jeg skjønner ikke hva du sikter til nå. Men takk for svar. Verden er rar. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2055357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 ?? Vel, må bare innse at jeg ikke kommuniserer helt med deg her, selv om jeg forsøker... Jeg skjønner ikke hva du sikter til nå. Men takk for svar. Verden er rar. :-) He, he, jeg tror du falt av for en god stund siden:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2055391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 He, he, jeg tror du falt av for en god stund siden:) Mulig. tydelig at vi ikke lykkes i gjøre oss forstått overfor hverandre iallefall. Hvem som har falt av vet jeg sannelig ikke... Jeg konstaterer bare at jeg får følelsen av å snakke ut i tomme rommet. Og at du har følelsen av å ha "kjørt fra meg"...? Da er det jo en umulighet å møtes i en diskusjon uansett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2055651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babette Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Mulig. tydelig at vi ikke lykkes i gjøre oss forstått overfor hverandre iallefall. Hvem som har falt av vet jeg sannelig ikke... Jeg konstaterer bare at jeg får følelsen av å snakke ut i tomme rommet. Og at du har følelsen av å ha "kjørt fra meg"...? Da er det jo en umulighet å møtes i en diskusjon uansett. Kanskje du bør få deg ny og raskere bil? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2055659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ylvali1365381015 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Kanskje du bør få deg ny og raskere bil? Så morsom du da? Nei du, hvis målet er å parere og finte og fortest mulig dra ifra i en debatt, er jeg ikke interessert i å følge opp. Jeg synes nå dette er dratt for langt, og at det blir parodisk av å fortsette med spydigheter på siden av temaet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2055666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Et barn som ser på Barne-TV og er mer eller mindre tapt for denne verden, skjønner heller ikke at foreldrene har sex i mellomtiden. De færreste barn er synske. Og skulle barnet være synsk, så skjønner det naturligvis hva dere holder på med når h*n sover. "De færreste barn er synske. Og skulle barnet være synsk, så skjønner det naturligvis hva dere holder på med når h*n sover. " hehe godt sagt. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2055668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Så morsom du da? Nei du, hvis målet er å parere og finte og fortest mulig dra ifra i en debatt, er jeg ikke interessert i å følge opp. Jeg synes nå dette er dratt for langt, og at det blir parodisk av å fortsette med spydigheter på siden av temaet. Du store verden,- jeg har ikke vært på DOL på flere dager, og så er det den samme tråden som lever ennå ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257806-sex-med-barn-i-huset/page/9/#findComment-2055688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.