Gjest Ensom med en god samboer Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Jeg er en mann med ny samboer. jeg har etter flere års depresjon svært få venner igjen. min samboer har en liten krets rund seg som ikke innvolverer meg. Jeg skulle ønske å kunne finne noen nye venner som tar innitjativ til samvær. Er det mange som har det sånn. kjenner nok en del på sjalusi til min samboer da hun stadig dog ikke alt for ofte blir innvitert på ting som utelokker meg. Dette sliter på forholdet vårt. 0 Siter
karenlk Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Slik har jeg følt deg også. Prøv å prat med samboeren din, kanskje dere kunne funnet på en aktivitet sammen som gjør at dere som et par kan komme i kontakt med andre, eventuellt andre par. Det kan nok lette litt på situasjonen! 0 Siter
Gjest ensom sammen Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Slik har jeg følt deg også. Prøv å prat med samboeren din, kanskje dere kunne funnet på en aktivitet sammen som gjør at dere som et par kan komme i kontakt med andre, eventuellt andre par. Det kan nok lette litt på situasjonen! Som jeg skrev i forige innlegg begrenser det å finne nye venner sammen, (noe vi har snakket om) gjennom felles innteresser av at noen må være hjemme med hennes barn. Og vi deler nok ikke så mange innteresser så da begrenser jeg henne ved å ta del i di vi har. vet ikke om det ble forståelig.... ) 0 Siter
flisa Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Som jeg skrev i forige innlegg begrenser det å finne nye venner sammen, (noe vi har snakket om) gjennom felles innteresser av at noen må være hjemme med hennes barn. Og vi deler nok ikke så mange innteresser så da begrenser jeg henne ved å ta del i di vi har. vet ikke om det ble forståelig.... ) Man kan vel pleie vennskap uten å måtte ha barnevakt til alt vel? 0 Siter
Gjest ensom sammen Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Man kan vel pleie vennskap uten å måtte ha barnevakt til alt vel? Man må som regel ut for å bli kjent med nye mennesker. Som gjennom trening og andre fritids aktiviteter. 0 Siter
flisa Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Man må som regel ut for å bli kjent med nye mennesker. Som gjennom trening og andre fritids aktiviteter. Ja - eller på nett 0 Siter
Gjest Aldri for sent Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Kan du ikke ringe eller sende et kort til dine tidligere venner og invitere til en middag? Vennene får også hilst på din nye samboer. 0 Siter
punky brewster Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Om du skal utvide nettverket ditt(som det heter så fint), så må du ut å være aktiv. Finn ut hva du liker å gjøre og meld deg på et kurs, forening eller lignende. . Har du kanskje noen på jobb du kan be med på bowling, kafe, kino etc. 0 Siter
Gjest jo jeg kjenner meg igjen Skrevet 12. desember 2006 Skrevet 12. desember 2006 Har det også slik, etter å ha flyttet endel grunnet jobb og studie. Jeg merker også at det blir vanskeligere med åra, fordi folk etablerer seg. For en mnd siden flyttet jeg tilbake til mitt gamle hjemsted, i nærheten av foreldrene mine, som begynner å bli gammel. Jeg hadde ikke mange venner der jeg bodde heller, da også de var etablerte. Jeg sliter nok slik som du, men kan missunne deg som har samboer, hvilket jeg ikke har. 0 Siter
lykke el ulykke? Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Jeg skjønner hvordan du har det. Det beste du kan gjøre er å åpne deg og prate med kjæresten din. Fortelle hvordan du føler det - uten å anklage henne for å ikke involvere deg. Foreslå selv at dere kan begynne med en form for aktivitet (f.eks dans) hvor dere vil treffe nye mennesker og få en sosial omgangskrets. Prøv å jobbe sammen med kjæresten din om dette og ikke bare for din egen del. Ikke være misunnelig på henne - det fører ikke noe godt med seg. Da vil antagelig hun bli lei og tenk om hun dropper deg også?...Gjør alt du kan for å beholde "piffen" i samlivet og jobb sammen mot et felles, sosialt nytt mål! 0 Siter
flyvende teppe Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Du skal være glad for at din samboer har venner som inviterer henne ut på ting! Om man er virkelig glad i noen unner man dem også det man har mest lyst på selv. Tiden og energien du i dag bruker på å være sjalu på henne, kan du mye heller bruke på å finne egne aktiviteter som du kan holde på med. Vær glad for det du har i livet ditt som fungerer. Vær glad for du har en samboer i steden for å vær lei deg for at du har for få venner. Man kommer ingen vei av å syns synd på seg selv å misunne andre for ting som funker i deres liv. Lag heller en skritt for skritt plan for hvordan du selv kan få det sånn du ønsker deg. Alt er mulig her i verden! Om du ønsker deg noe sterkt nok, og går aktivt inn for å skaffe deg det - så vil du også få det! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.