Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er fullgåtte 37 uker førstkommende lørdag, og det er nå 3 cm åpning, modent og skjededel +/-. Hodet er festet og langt nede i bekkenet, jeg har en del "menstruasjonssmerter", særlig om nettene. Dette er min andre fødsel på 11 mnder, og dette sv.skapet har vært komplisert med premature rier o.l. siden 23. uke. Torsdag for snart en uke siden kom det masse klart, tykt slim (ikke blodblandet), dette pågikk i 2 dager - i likhet med forrige gang. Nå lurer jeg på hvor lenge det er "vanlig" at man kan gå med 3 cm åpning som annengangsfødende, og også hvor lenge det er "vanlig" at det tar etter at slimproppen har gått? Vet jo at dette er vanskelig å forutsi, men jeg prøver igjen jeg, for nattesøvnen er ikke god pga smertene.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25784-hva-er-vanlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Ja, kjære Cathrine, det går tyvärr inte att säga när din förlossning kommer att starta. Det finns ingen som kan säga det men om dina kynnere fortsätter så är chansen stor att du snart kommer att föda. 3 cm öppning är vanligt om man har fött barn förut. Det hörs ut som slemproppen har gått och detta kan vara ett tecken på att förlossningen närmar sig men tyvärr så kan det också dröja. Kankse du skall pröva med lite sex för att se om inte detta kan sätta igång din förlossning, då livmoderhalsen verkar mogen för detta?! Lycka till!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25784-hva-er-vanlig/#findComment-106845
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...