Gå til innhold

Anbefalte innlegg

tvillinger! I følge ultralyden for knapt to uker siden blir det både gutt og jente!

De siste ukene har vært preget av sjokk, glede og til dels bekymringer. Jeg har vært veldig dårlig med kvalme og oppkast (og er det fortsatt), men har fått god oppfølging fra sykehuset, og alt er bra med de små.

Nytt hus er kjøpt, ny og større bil er bestilt og vi har så smått begynt å tenke på utstyr.

Det blir store omveltninger i livet vårt og det er nesten skummelt å tenke på. Har fått for det meste positive reaksjoner, og vordende besteforeldre gleder seg stort.

Når jeg ser tilbake i tid synes jeg tida har gått fort. Halvveis i svangerskapet i dag og i april en gang blir vi foreldre! (regner med at de kommer litt før ja...)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257901-jeg-skal-bli-mamma-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi - gratulerer!! :o)

Gratulerer så mye!!

Kan tenke meg det trengs litt planlegging og slikt ja.=)

Er det noen i familien deres som er/har fått tvillinger før? Hvordan er egentlig arveligheten når det gjelder tvillingfødsler?Noen som vet?

Følger det noe spes. arverekkefølge eller er det nok at noen i mannens/kvinnens fam. er det?

Uansett; Lykke til med de søte små!=)

Mvh

Annonse

Oj hjelp tenkte jeg med en gang! Men så må man jo bare gratulere med dobbel lykke!

To barn i magen! For ett under...

Skal følge med på innlegg fra deg fremover...Har selv født tre barn, men de kom en og en. Så interessant å følge med på noe som er helt nytt for meg òg.

Håper du får masse hjelp og støtte!

Annonse

Gratulerer så mye!!

Kan tenke meg det trengs litt planlegging og slikt ja.=)

Er det noen i familien deres som er/har fått tvillinger før? Hvordan er egentlig arveligheten når det gjelder tvillingfødsler?Noen som vet?

Følger det noe spes. arverekkefølge eller er det nok at noen i mannens/kvinnens fam. er det?

Uansett; Lykke til med de søte små!=)

Mvh

Tendensen til å få toeggede tvillinger kan arves. Men kun fra mor til datter (er det mange toeggede i familien til faren, vil det ikke kunne videreføres av ham via arv).

Grunnen til at det kan arves er at kvinner som får toeggede tvillinger har hatt dobbel eggløsning, og det er det som er arvelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...