Gå til innhold

urolig for hjertet

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg uroer meg mye for helsa mi om dagen.. jeg er 23 år og relativt godt trent, har tjenestegjort i forsvaret en del år. Det jeg er redd for er at noe skal være i veien med hjertet mitt, jeg har hatt en slik anelse ganske lenge. det startet med at jeg hadde vondt i brystet for et års tid siden og gikk en rund og uroet meg en stund før jeg oppsøkte legene på jobben. de fant ingenting og sa det kunne være psykisk. det hjalp ikke mye så jeg dro til en hjertespesialist, samme resultat, alt vel. da gikk det helt over en stund ikke vondt i brystet og ikke angst (brystsmerten jeg kjente var litt klemmende.. nesten som en støl muskel ett eller annet sted jeg ikke har kontroll på) jeg sluttet i forsvaret i sommer og har brukt tiden siden da til å forberede meg på studie i utlandet.. dette har gitt meg mer fri og mer tid til å tenke.. og jeg har blitt urolig igjen. jeg trener en del og resultatet er elvfølgelig stølhet og andre smerter som man får av hard trening. men jeg merker at så fort jeg har en følelse jeg ikke er vant med (prikking i fingre, hjertebank eller svimmelhet uten noen grunn som jeg kan se) så er jeg kvikk til å assosiasere det med hjertet og jeg blir nervøs..her for et par uker siden hadde jeg vært på byen, dagen derpå åt jeg lite før utpå kvelden, hvor jeg kylte nedpå en biff, en stor cola og kaffe. resultatet var selvfølgelig koffeinsjokk, jeg ble ør og stressa og trudde jeg skulle ha et anfall.. av en eller annen grunn gjorde jeg ikke noe med det, har en ganske høy terskel for å si ifra når noe plager meg. og det gikk over ganske fort (15 min omtrent). etter en ganske våt kveld på byen denne helga våknet jeg men en sånn vond følele i brystet som jeg nevnte over.. som stølhet eller som om noe blir presset på(det er verken intenst eller veldig vondt..men jeg blir engstelig). det gikk over i løpet av en times tid da jeg sto opp. En ting jeg har merket meg er at jeg aldri tenker på eller merker noe til dette når jeg gjør noe jeg må konsentrere meg om eller som interesserer og engasjerer meg. men jeg tenker en del på det, jeg har en følelse av at noe er galt og at min tid kanje er ute.. Kan hende jeg skriver dett e fordi jeg vil at du skal fortelle meg at jeg ikke bare vil falle om dø ut av det blå, og at jeg ville ha vist om det var noe alvorlig nå.. det ar jo pågått en god stund. jeg vet ikke, kansje jeg burde plage en psykiater og ikke en hjertespesialist. men trenger noen svar. er dette vanlig? jeg er egentlig en ganske avballansert fyr og har ikke nevneverdig lyst til å bli sprø pga dette her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257929-urolig-for-hjertet/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei! Jeg har hatt de samme symptomene som du beskriver og har vært til diverse utredninger uten noe resultat, og det er jo bra.

Tilslutt gikk jeg til en osteopat itilfelle det kunne være noe muskulært, og han fant fort ut at det var spenninger i muskler og feilkoordinasjoner i muskler og nerver som gjorde dette. Så mitt råd er at du tar deg en tur til en osteopat, det hjalp ihvertfall meg!Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257929-urolig-for-hjertet/#findComment-2103626
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...