Gå til innhold

Er gravid i uke 11 og livmormunnen er litt åpen!

Anbefalte innlegg

Når jeg kjenner med en (ren) finger inn i sjeden, så kan jeg kjenne at livmorhalsen er litt åpen. Kan få en fingertupp inn. Og jeg er bekymret. Tidligere har den vært helt lukket.

Hva kan dette være? Altfor tidlig modning? Tegn på MA?

Eller er det normalt...? Noen som vet eller som har lignende erfaringer?

Fortsetter under...

Jeg aner ikke, men hadde iallefall droppa å kjenne oppi der... Kanskje du burde ringe legen eller jordmor for å høre?

Hei, ja jeg skal ringe lege. Hehe, og huff, ja det høres kanskje ut som om jeg satt og kjente på den tappen. :)

Men nei, det var en engangsforetagelse det. :)

Hei, ja jeg skal ringe lege. Hehe, og huff, ja det høres kanskje ut som om jeg satt og kjente på den tappen. :)

Men nei, det var en engangsforetagelse det. :)

Godt å høre ;-)

Best å ringe legen for å være på den sikre siden, ja. Det er jo mulig at dette er naturlige endringer, men greiest å få det bekreftet i så fall:-)

Har ingen slik erfaring, men kontakt lege. Kanskje er det noe å gjøre med det. Jeg mener jeg har lest på et annet gravideforum at man, om nødvendig, kan få satt på et bånd rund livmormunnen, hvis jeg nå ikke husker helt feil.

Godt å høre ;-)

Best å ringe legen for å være på den sikre siden, ja. Det er jo mulig at dette er naturlige endringer, men greiest å få det bekreftet i så fall:-)

Hvorfor i all værden skal man ikke undersøke sin egen kropp uten at folk fnyser av det. Har sjekket selv jeg, er ikke fremmed for min egen kropp.

:-) Ring lege eller jordmor du og spørr.

Annonse

Hvorfor i all værden skal man ikke undersøke sin egen kropp uten at folk fnyser av det. Har sjekket selv jeg, er ikke fremmed for min egen kropp.

Hun mente vel at hvis det er noe galt, blir det neppe bedre av at hun kjenner og kjenner etter.

Å massere livmortappen er et trisk for å sette igang fødselen, kanskje ikke så lurt å gjøre mye av det før det nærmer seg termin.

Grunnen til at jeg mente hun måtte la være å pirke oppi der, var at hun kanskje begynner å få åpning. Det har ingenting med at man ikke får lov til å kjenne på sin egen kropp. Tror du misforsto meg litt der ;-)

Prinsessemamma

Er du flergangsfødende? I så fall er det helt normalt at det er en liten åpning i livmorhalsen (hos flergangs fødende kjennes åpningen litt avlang ut- som en smal spalte, mens den hos første gangs gravide er som et rundt søkk midt i livmorhalsen.

Da jeg skulla ha nr to (og hadde hatt en MA like i forkant) var jeg veldig nervøs og kjente forsiktig på livmorhalsen. Ble livredd da jeg, som du kjente at det var litt åpent. Gikk til lege og fortalte at jeg var redd jeg begynte å få for tidlig åpning. Hun undersøkte meg, men fant at alt var i skjønneste orden, alt var "lukket og låst" som det skulle være, og hun fortalte at den "åpningen" jeg kjente var helt normal og ikke noe tydet på at livmorhalsen var i ferd med å åpnes.

Jeg tror forøvrig ikke det er farlig at du har kjent forsiktig med rene fingre på livmorhalsen. Man har jo sex i svangerskapet, og jeg tror ikke å kjenne forsiktig med en finger er værre enn det... Men jeg ville ikke prøvd å presse inn en finger tror jeg.

Lykke til! Tror nok alt er i orden hos deg og :)

P.s Jeg fødte 2 uker over termin i det aktuelle svangerskap ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...