Gjest AAAnnonym Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hjelpe meg hvor skal jeg begynnë.. Vi kjøpte oss hus for ca 1 år siden, dette er et stykke fra der jeg har bodd.. ca 2 timer å kjøre pluss ferger.. I begynnelsen trivdes jeg i grunn bra, hadde fått en sønn da vi flyttet hit, men i senere tid har dette bare blitt verre, nå er jeg så langt nede som det er råd å få til.. Jeg ble plaget med depresjon, fikk tabletter, og dette så ut som at det bedret seg. Men nå for ikke lenge siden fikk jeg vite at jeg var gravid igjen, og måtte derfor slutte på pillene, dette har vært en stor nedgang, og jeg kjenner den begynner å komme igjen. Jeg er konstant trøtt og sliten, enda jeg tar vitaminer og alt.. Jeg finnes ikke motivert i å søke jobb eller ta lappen, noe som jeg i grunn vet kunne ha gjort det lettere for meg selv..Hva i all verden skal jeg gjøre? Savner livsgnisten min,og ikke minst gleden med å ha barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257979-ulykkelig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brumlebassa Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Her er det viktig hva du sier til deg selv i din indre dialog. Minn deg selv på at å være deprimert ikke er unormalt. Altså... influensa også er normalt, men en skal ikke gå med det over lang tid. Slik er det også med depresjon. Grunnen til denne "rare" sammenligningen min er at du må minne deg selv på at det ikke er unormalt å føle slikt. Hvis en går og sier til seg selv at en er "unormal" påvirker det psyken negativt. At du blir værre når du sluttet med tablettene viser følgende. Tablettene behandlet bare symptomene, ikke årsaken. Jeg tror at du skal greie å finne årsaken og bli bedre av dette. Men da er det viktig å samarbeide med seg selv. Det er veldig viktig. I en slik stund må en være sin egen bestevenn. Og selvsagt også skaffe seg en terapeut å snakke med. En som du føler god kjemi og tillit med. Hvorfor tror du at du bar blitt deperimert? Mistrives du på stedet du bor? Har du liten sosial kontakt med folk? Skranter forholdet? Stresser du for mye? Stiller du for høye krav til deg selv? Osv osv... Det er bevist at fysisk trening bedrer depresjon. Det vil jeg anbefale veldig. Om du har muligheten vil jeg også anbefale deg å finne en fritidsaktivitet som gir det noe. Alt fra å lage ting av keramikk til å lære seg å danse kan være veldig givende. Kanskje dra å ta litt aroma massasje av og til? Bare fordi du fortjener det Får du og din mann for lite kjæreste tid? Hadde du følt deg bedre om han ga deg mer oppmerksomhet? Vit at jeg har hatt det som deg før. Selv om det er mange år siden så husker jeg godt hvordan det var. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257979-ulykkelig/#findComment-2052976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.